מרצה באוניברסיטה הפתוחה סירב לארח את קיש בשיעור - וזומן לבירור

הפעיל החברתי שרון לוזון סירב ל"ארח" את שר החינוך בשיעור שהעביר באוניברסיטה הפתוחה - וזומן לשיחת בירור. גורם באוניברסיטה לחדשות 13: "השר לוחץ לטפל בו, והאוניברסיטה מנסה לעשות משהו כדי לרצות את השר"

שר החינוך יואב קיש, לאחר שהושג אתמול ההסכם עם ארגון המורים
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפעיל החברתי והמרצה שרון לוזון סירב "לארח" את שר החינוך יואב קיש בשיעור שהעביר באוניברסיטה הפתוחה - וזומן לשיחת בירור. גורם באוניברסיטה אמר הבוקר (שישי) לחדשות 13 כי "השר לוחץ לטפל בו, והאוניברסיטה מנסה לעשות משהו כדי לרצות את השר".

"ביום רביעי לימדתי את הקורס: מדיניות ציבורית, צבא וביטחון, בקריית האוניברסיטה ברעננה", כתב לוזון בציוץ שפרסם אתמול בחשבון הטוויטר שלו, "בהפסקה מגיעה אחת מעובדות האו"פ ואומרת לי ש השר קיש מבקר היום באו"פ והם רוצים שייכנס לראות שיעור שלי. אמרתי לה שאני לא רוצה אותו בכיתה שלי, ובמידה שהוא ייכנס אגיד לו מה דעתי על הפופוליזם שלו, על הריקודים שלו באתר פיגוע, על פגיעתו בהשכלה הגבוהה, על עידודו של לימודים שאין בהן ליבה, על חברותו בממשלת דמים שמחסלת את הדמוקרטיה, ועל הפקרת החטופים".

"ניסו שכנועים, ניסו לקחת אותי לקפה ושמישהי אחרת תהיה שם במקומי בזמן ביקורו, ותעמוד מול הסטודנטים, משל היא המרצה של הכיתה הזו - לא הסכמתי", המשיך לוזון, "הבהרתי שאם הוא נכנס, ולא משנה מי מלווה אותו - הוא ישמע ממני הכול. בסוף הם ויתרו. הם לא הביאו אותו לכיתה שלי".

בהמשך פרסם לוזון את מכתב ההזמנה לבירור שקיבל, בו נכתב: "הביקור במפגש לא התקיים נוכח סירובך כאמור, והדברים שאמרת בכיתה הגיעו לידיעת שר החינוך. על פני הדברים ובהתבסס על המידע שבידינו, האוניברסיטה רואה בחומרה רבה את סירובך לבקשת הנשיא לאפשר, עם או בלי נוכחותך, את ביקור שר החינוך במפגש ההנחיה. תהיה דעתך על השר אשר תהיה, סירובך לאפשר ביקור של שר החינוך במפגש הנחיה המתקיים באוניברסיטה, תוך שהנך מתבטא באופן בוטה ופוגעני ביחס לשר לפני הסטודנטים בכיתה, אינה מקובלת והיא מהווה חריגה מהותית מנורמות ההתנהגות המקובלות ממנחה באוניברסיטה".

עוד נכתב: "בהתנהגותך האמורה המרית את הוראת האוניברסיטה כמעסיקתך, ביישת את הנהלת האוניברסיטה בפני הסטודנטים ובפני שר החינוך, ופגעת בשמה הטוב של האוניברסיטה כאוניברסיטה פתוחה המכניסה אורחים. על כן אנו מזמנים אותך לשיחת ברור, בנוכחות החיימ ופרופ' גיא מירון, המשנה לנשיא האוניברסיטה".

קריית האוניברסיטה הפתוחה ברעננה
קריית האוניברסיטה הפתוחה ברעננה | צילום: מתוך ויקיפדיה

מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר בתגובה: "המנחה מנע כניסה לכיתת הלימוד ומפגש עם סטודנטים ונקט פעולה גם מילולית וגם פיזית באופן שאינו מקובל ואינו ראוי במוסד להשכלה גבוהה בישראל בטח בימים אלו. דבריו לא מייצגים בשום אופן את עמדת האוניברסיטה. לאור זאת ולאור תלונות נוספות המנחה הוזמן לשיחת בירור".

מטעמו של שר החינוך יואב קיש לא התקבלה תגובה.