החשד לאונס בבתי הספר: המשטרה מחזיקה בשמות של נערות נוספות שנפגעו

לפי הערכות, יש עוד 5 נערות שנפגעו ע"י החשוד. המשטרה תבחן אם הצוות החינוכי ידע על האירוע • מספר התקיפות המיניות בבתי הספר נחשף: 4,653 ילדים וילדות נפגעו אשתקד - מרבית הנפגעים - תלמידי כיתות א' עד ו'

זמן צפייה: 01:04

בחדשות 13 פורסם הערב (רביעי) כי למשטרה יש מספר שמות נוספים של תלמידות, שעל פי החשד, נפגעו מינית מאותו הנער. יש לציין כי האירוע הראשון התרחש בחודש ינואר האחרון, ולכן במשטרה יבחנו אם הצוות החינוכי בבית הספר ידע על האירוע, ואם כן - מדוע לא דיווח עליו מוקדם יותר. על כן, מורים צפויים להגיע ולמסור עדות במשטרה.

כזכור, לפחות שש תלמידות הגישו תלונה עד כה נגד התלמיד שחשוד שביצע עבירות מין חמורות בשני בתי ספר. שש התלמידות מגיעות משלושה בתי ספר, משניים מהם סולק אותו תלמיד, כיום בכיתה י', בעקבות בעיות משמעות בהן אלימות ועישון בבית הספר.

האונס לכאורה של תלמידה בתיכון הראשון בתל אביב אירע בשנה שעברה. הוא נחשף רק לאחר שהתלמידה שיתפה את אחת המורות בבית ספר במקרה. האירוע השני היה בתיכון יוקרתי אחר בתל אביב כשהנערה סיפרה לחברותיה שאותו תלמיד תקף אותה מינית לפני שבועיים.

בתוך כך, בחדשות 13 פורסם הערב גם כי בשנת הלימודים הקודמת 4,653 ילדים וילדות נפגעו מינית במערכת החינוך. מעל 2,000 מן המקרים הפגיעות בוצעו על ידי תלמידים אחרים, לא מורים או אנשי צוות.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-2-vod-the-main-edition-clips-part-0812212006' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_opcfukog' duration='58']

מתוך הנתונים הללו, מעל 250 תלמידים התלוננו על מעשה מגונה, יותר מ-200 על הפצת תמונות מיניות, ולא פחות מ-163 תלונות על מקרי אונס, בשנת לימודים אחת. מרבית הנפגעים הם ילדים בכיתות א' עד ו', חלק בחטיבות ובתיכונים ומקצתם בגילאי הגן.

כזכור, בכנס מקוון שקיימו היום שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל המשרד, יגאל סלוביק עם מנהלי בתי הספר, הוצגה התכנית המערכתית למניעת אלימות "לא מרימים ידיים - באים בטוב". התכנית גובשה על רקע העלייה החדה באירועי האלימות, שפקדו את מערכת החינוך בתקופה האחרונה.

שרת החינוך הקצתה לטובת התכנית כ-438 מיליון שקלים, מתוכם כ-30 מיליון יוקצו לטובת תגבור שעות ייעוץ בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. בנוסף, כל בית ספר יקבל סל שקלי גמיש באמצעותו יוכלו לרכוש שירותים, ובהם שילוב מומחים ויועצים חיצוניים.