מנהלי בתיה"ס נגד התכנית של שאשא ביטון למאבק באלימות: "תוכנית ממוחזרת ורדודה"

שרת החינוך פרסמה תוכנית למיגור האלימות, אך יו"ר התאגדותת המנהלים ביקר אותה בחריפות. הוא טוען לזלזול בצוותים שטח ומזהיר: "כמחצית ממנהלי בתיה"ס אינם מתכוונים לציית להוראות"

זמן צפייה: 06:21

יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר, מנשה לוי, מתח היום (חמישי) ביקורת על התוכנית למיגור אלימות של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. לדבריו, "כמחצית ממנהלות ומנהלי בתי הספר אינם מתכוונים לציית להוראות תוכנית משרד החינוך נגד האלימות בבתי הספר".

"התוכנית הונחתה על המנהלות והמנהלים מהיום למחר", כתב לוי בהודעתו. "כשלא מתייעצים עם מנהיגי מערכת החינוך בשטח – המנהלים והצוותים החינוכיים - יוצאת תוכנית רדודה הממחזרת חומרים ישנים ולעוסים מהעבר הרחוק".

לכתבות נופות בחדשות 13 >>

בכיר רע"ם מגיב לאחר תחקיר חדשות 13: "כסף לעמותה? אפס מהמדינה"

וילות, בתי מלון ומסעדות פאר: שכונת היוקרה החדשה בשכם

לאחר ששם את גורלו בידי עוקביו: אילון מאסק מכר מניות טסלה בשווי 5 מיליארד דולר

לטענת לוי, שרת החינוך אינה קשובה לשטח ומזלזלת במנהלים ובצוותי ההוראה. "אם המפקד מזלזל בפקודים שלו ואינו מתייחס אליהם כפרטנרים אמיתיים, שלא יתפלא אם הוא ימצא את עצמו צועק אחריי ומסתער לבד ללא פקודיו. יש להידבר עם השטח ולגבש תוכנית מקיפה, מתוקצבת ורלוונטית להתמודדות עם האלימות".

כזכור, התוכנית פורסמה ביום שלישי האחרון בעקבות העלייה החדה באירועי האלימות והקצנתם. לפי הפרסום, התוכנית תוטמע בכל שלבי הגיל, ותכלול חלק מהמסקנות שעלו במסגרת דיון החירום שכינסה השרה בנושא. התוכנית כוללת שורה רחבה של פעולות שתצאנה לדרך באופן מידי, כאשר חלקן האחר יוטמע לאורך שנת הלימודים הנוכחית, ותתן מענים רבים להיבטים הרגשיים והחברתיים.

לפי התוכנית, מערכת החינוך תעצור היום את כל הפעילויות הלימודיות והחינוכיות לטובת עיסוק בנושאי האלימות והשלכותיה ההרסניות על חיי החברה, לצד העיסוק בהעמקה של ערכי הערבות ההדדית, השותפות ויצירת דרכים לשינוי וקידום הסביבה האישית, הקהילה והחברה.