לאחר ביטול המסעות לפולין: משרד החינוך בוחן יעדים חלופיים

פרסום ראשון: בעקבות המשבר עם פולין וההחלטה לבטל את מסעות תלמידי התיכון למחנות ההשמדה, צוות מיוחד שמונה על ידי משרד החינוך ומשרד החוץ יגבש המלצה לגבי היעד החדש. בין האפשרויות: גרמניה, יוון, לטביה, ליטא ומקדוניה

זמן צפייה: 01:12

פרסום ראשון: מסעות התלמידים לפולין יופסקו ויועברו למדינות אחרות, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. כזכור, בעקבות המשבר עם פולין וההחלטה לבטל את מסעות תלמידי התיכון בקיץ ובסתיו, במשרד החינוך החליטו למצוא יעד חילופי למסע השואה.

צוות מיוחד שמונה על ידי משרד החינוך ומשרד החוץ יגבש המלצה לגבי היעד החדש, עד חודש דצמבר השנה, והוא בוחן כעת מספר מספר אפשרויות למדינה שתחליף את פולין. בין האפשרויות נמצאות גרמניה, יוון, לטביה, ליטא ומקדוניה. הצוות יגבש את המלצתו על פי קריטריונים שונים, כמו מספר האתרים הלימודיים וההיסטוריה היהודית בכל יעד. בנוסף, נלקח בחשבון גם גודל הסיכוי למשבר דיפלומטי עם המדינה אליה המסע יועבר.

בממשלה מבינים את חשיבות המסע מבחינת עיצוב הזיכרון של התלמידים, ולמרות שלא ניתן להחליף את המראות אליהם נחשפו התלמידים במסע עד כה, הם לא רוצים לבטלו. עם זאת, התגבשה ההחלטה שלפולין התלמידים כבר לא יטוסו.