אין שביתה: בית הדין לעבודה הוציא צווי מניעה למורים

לאחר שמזכ"לית הארגון יפה בן-דוד הודיעה אמש לאנשי הצוות בבתי הספר היסודיים והגנים שלא להגיע למקומות העבודה בעקבות מתווה הבידודים החדש, בית המשפט החליט כי הלימודים יתקיימו כסדרם. בן דוד: "חבל שהממשלה מתעקשת על מתווה מסוכן"

זמן צפייה: 01:20

בית הדין לעבודה הוציא הלילה (חמישי) צו מניעה לשביתת הפתע של ארגון הסתדרות המורים והלימודים ייקימו היום כסדרם, זאת בהתאם למתווה הבידודים החדש שנכנס היום לתוקף.

כזכור, בעקבות החלטתם של רה"מ נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ לבטל את מתווה הבידודים לתלמידים, אמש הודיעה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד למורים בבתי הספר היסודיים ולגננות לא להגיע לבתי הספר ולגנים.

"לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה", כתבה בן-דוד למורים, "אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל. בכתות חנ"מ בבתי ספר רגילים - יצטרפו למחאה. המתינו להנחיות".

הבוקר הגיבו בהסתדרות המורים בזעם: "חבל שהממשלה מתעקשת להמר על מתווה מפוקפק שמסכן את חיי התלמידים ועובדי ההוראה. בעקבות שינוי עמדתם של בכירים במערכת הבריאות, שיש לדחות את יישום מתווה ביטול הבידודים לתלמידים, הסתדרות המורים אף היא ביקשה לדחות את יישום המתווה".

עוד נמסר מהסתדרות המורים: "הממשלה מתעקשת על מתווה מסוכן כדי לחפות על הכשלונות שלה בניהול המגיפה במערכת החינוך. הסתדרות המורים הציעה להקטין את גודל הכתות ולהעניק למוסדות החינוך תוספת כוח אדם, שיאפשרו הפעלה בטוחה יותר של המערכת. אנו נתייצב לדיון שנקבע בבית הדין לעבודה ונעשה כל שביכולתנו כדי להמשיך ולהגן על בריאותם של עובדי ההוראה והתלמידים".