יקר וכבד: למה התלמידים בארץ עדיין סוחבים ילקוטים מלאים?

בעוד ששוק הילקוטים בישראל נמצא בצמיחה מתמדת, במקומות רבים בעולם התלמידים אינם נאלצים לשאת עמם את כל ציוד הלימודים. "אנו לא נדרשים להביא ספרים, מחברות וכלי כתיבה. ביה"ס מספק הכול"

זמן צפייה: 05:16

למרות עידן הטלפונים החכמים והטאבלטים, נאלצים תלמידי ישראל לסחוב על גבם בכל יום ילקוטים כבדים וגדולים המכילים את כל ספרי הלימוד והציוד ללימודים. בעוד שבמקומות רבים בעולם, התלמידים אינם נאלצים לשאת עמם את כל ציוד הלימודים, בארץ שוק הילקוטים נמצא בצמיחה מתמדת ומגלגל יותר מרבע מיליארד שקלים בשנה.

במדינות רבות באירופה התמודדו עם הבעיה של סחיבת הציוד לבית הספר ומספקים לילדים את כל הציוד הדרוש וגם לוקרים לשמירת חפציהם. "אנחנו לא נדרשים להביא לבית הספר ספרים, מחברות או כלי כתיבה. בית הספר מספק את כל הדברים", אמרה רונית אייזנברג קורץ, שבתה אריאל עולה לכיתה ב' בהולנד.

ילקוטי בית ספר
ילקוטי בית ספר | צילום: חדשות 13

גם בבריטניה התנאים מאפשרים להורים לחסוך בהוצאות ולתלמידים – לחסוך במשקל. "מה שאנחנו צריכים לקנות לבית הספר זה תיק שעלה שלושה פאונד וחצי, תיק קטן, לא צריך הרבה ספרים. מעבר לזה רק מדים שגם הם מסובסדים", אמרה רותי מאירי ניוגרוש, שבתה מיה עולה לכיתה ב' במנצ'סטר שבאנגליה.

בקנדה המצב דומה. לפי דן גולוב שמתגורר שם, הממשלה מסבסדת לוקרים לתלמידים בבתי הספר וכך הם לא נדרשים לסחוב הרבה. בנוסף, גם ספרי הלימוד ממומנים ואין צורך לשלם עליהם כלל.