גם היום: בכל רחבי הארץ לא יתקיימו לימודים

מחאת הסתדרות המורים נמשכת, וכל מוסדות החינוך יושבתו - מלבד מוסדות החינוך המיוחד, שם יתקיימו הלימודים כרגיל. יחד עם זאת, יהיו ערים שבהם הגנים יהיו פתוחים • הרשימה המלאה

זמן צפייה: 01:25

מחאת המורים נמשכת: גם היום (חמישי) לא יתקיימו הלימודים בכל רחבי הארץ, זאת במסגרת המשך שביתת הסתדרות המורים במחאה על תנאי השכר. השביתה תתקיים בכל מוסדות החינוך - גני הילדים, בתי הספר והאולפנים, כאשר מוסדות החינוך המיוחד יוחרגו, ושם יתקיימו לימודים כרגיל.

יחד עם זאת, יהיו ערים שבהם הגנים יהיו פתוחים: מודיעין, בית שמש, מעלה אדומים, כפר סבא, גני תקווה, קריית שמונה, שוהם, אפרת, אשקלון, הרצליה, עפולה, גבעת שמואל ופרדס חנה-כרכור. באשדוד הוחלט להפעיל את כיתות התקשורת בבתי הספר הרגילים באמצעות סייעות, ובתל מונד ייפתחו גני טרום-טרום-חובה.

ישובים ומועצות אזוריות נוספות בהם הגנים יהיו פתוחים: אורנית, אלקנה, קדומים, גני תקווה, רמת ישי, נחל שורק, קריית עקרון, ברנר, מגידו, שפיר, גליל עליון, בנימין ועמק יזרעאל. במיתר הגנים יהיו פתוחים חלקית.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2206222020' autoplay='0' credit='' desc='מה המורים מקווים להשיג בהשבתת הלימודים?' poster='' kid='1_frdfou07' duration='']

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, אמרה אמש: "מסתבר שלאוצר יש כסף, אבל הוא מעדיף לתת אותו למפעילי קייטנות ולא למורים ולגננות. מודה לארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות על הסולידריות וההגנה על הסייעות מפני ניצול של האוצר".

אביגדור ליברמן יפה בן דוד
אביגדור ליברמן ויפה בן דוד | צילום: אבשלום ששוני, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אתמול הודיע שר האוצר אביגדור ליברמן כי משרדו יתקצב החל מיום ראשון ועד סוף שנת הלימודים את פעילות הקיץ בבתי הספר ובגני הילדים באמצעות סייעות יחד עם השלטון המקומי. המשמעות היא שסייעות יעבדו במוסדות המושבתים בעקבות עיצומי הסתדרות המורים.

במשרד אמרו כי ההחלטה נבעה כהפקת לקחים מתקופת הקורונה והבנה בדבר חשיבות השמירה על השגרה ומניעת הפגיעה הקשה בתלמידים ובהורים כאחד. בנוסף ציינו במשרד כי המהלך יצא לפועל זאת בנוסף לשביתות ושיבושים הרבים של הסתדרות המורים שפוגעים במערכת החינוך ומונעים את סיומה של שנת הלימודים כראוי.

יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד תקף את ההחלטה ואמר: "הסייעות ותומכות החינוך הן לא הכוח המאסף במערכת החינוך אלא נכס אנושי ומקצועי חשוב. הניסיון להטיל את כל נטל מערכת החינוך על גבן של הסייעות לא יצלח. לא אאפשר לאף גורם להפיל את כישלון המשא ומתן על ראשן של הסייעות. אני מודיע בכך שבכל בית ספר/ גן ילדים שלא תגיע מורה או גננת מוסמכת – הסייעות לא תגענה לעבודה. הסייעות תגענה לבית הספר של החופש הגדול ב-1 ביולי כפי שסוכם במקור".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2206222026' autoplay='0' credit='' desc='שאשא-ביטון: "צריך לשאול למה המו"מ לא מתקדם"' poster='' kid='1_1loc1nku' duration='']

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון התראיינה אמש במהדורה המרכזית, ותקפה את שר האוצר ליברמן: "משרד החינוך הביא פתרונות למורים מתחילים, לתגמול למורים מצטיינים וגם לחופשות. אין פערים בין האוצר לבין מה שאנחנו הבאנו". באשר לאמירה של שר האוצר לפיה הסתדרות המורים תוקעת את המו"מ אמרה: "האם הוא משקר? שאלה מצוינת. צריך לשבת פה מישהו אחר ולשאול אותו למה אנחנו לא מתקדמים".

עוד אמרה שאשא-ביטון: "הרצף הלימודי חשוב מאוד. עשיתי את כל מה שאפשר כדי למנוע את השביתה הזו, אתם מפנים את החצים והדרישות למקום הלא נכון. לאוצר יש הרבה מאוד כוח למנוע שביתה היום ושיבושים בעתיד. נפגשתי עם שר האוצר ביום ראשון ואמרתי לו בוא ניפגש עם נציגי המורים. אני יושבת בדיוני המו"מ ומלווה אותם מהרגע הראשון. אין כל כך פערים. מדברים על המורים המתחילים, אבל סגרנו את זה מזמן. ההעלאה המשמעותית תהיה למורים המתחילים".