מחאת המורים: יותר מ-350 אלף תלמידים יתחילו את הלימודים בשעה 10:00

המורות והמורים מחריפים את המאבק על העלאת שכרם, והלימודים היום יושבתו ביותר מ-50 ישובים באזור המרכז - חוץ מבתל אביב. מבחינת הסתדרות המורים זהו רק צעד ראשון במסגרת המאבק, והגיבוי המפתיע של שרת החינוך מעורר זעם בקרב הורים רבים

זמן צפייה: 01:24

המורות והמורים מחריפים את המאבק על העלאת שכרם, והיום (חמישי) הם ישביתו את הלימודים ביותר מ-50 ישובים. יותר מ-350 אלף תלמידים בבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים וגני ילדים יתחילו היום את הלימודים בשעה 10:00.

מבחינת הסתדרות המורים, זהו רק צעד ראשון במסגרת המאבק, ובמשרד האוצר לא מתרגשים מאוד מהעיצומים הללו, מה שאומר שככל הנראה בהמשך השנה נראה שיבושים נוספים בלימודים, במעט הזמן שנותר עד סוף שנת הלימודים.

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון מגבה את המורים, מה שמעורר זעם גדול בקרב הורים רבים, ובהנהגת ההורים הארצית בוחנים כעת אפשרות של פנייה לאפיקים משפטיים, בניסיון לבקש צו מניעה לעיצומים הללו. אתמול כתבה שאשא-ביטון בחשבון הטוויטר שלה: "מאבק המורים להעלאת שכרם הוא מאבק צודק וחשוב. בידיים של פקידי האוצר למנוע את השיבושים על ידי פריצת דרך והאצת המשא ומתן באופן מיידי".

השביתה בת השעתיים תתקיים בכל מוסדות החינוך במחוז המרכז – בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, למעט במוסדות החינוך המיוחד, אשר יפעלו כרגיל. בהסתדרות המורים אמרו היום כי "עשו הכול כדי להימנע מעיצומים שיפגעו במהלך התקין של הלימודים, אולם פקידי האוצר לא הותירו שום ברירה".

.יו''ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בהפגנה המורות והגננות
יו''ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בהפגנה המורות והגננות | צילום: תומר נאוברג, פלאש 90

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, אמרה: "העיצומים מחר הם קריאת השכמה לממשלה כולה ולפקידי האוצר. הם עושים הכול כדי למשוך זמן ולא להגיע להסכם. הם מנותקים מהשטח ולא מבינים שהסחבת פוגעת במורים, בתלמידים ובהורים - שרק בשבוע שעבר הגיעו באלפיהם להפגנת המונים בתל אביב לזעוק על העוול שנגרם לעובדי ההוראה".

בן-דוד הוסיפה כי מידי יום היא מקבלת עוד ועוד דיווחים על עובדי הוראה שנוטשים את המערכת. "הזרם הולך וגובר", אמרה בן-דוד, "מנהלים מספרים שייאלצו לסגור כיתות או לשחרר תלמידים מוקדם יותר. גננות בורחות מהמקצוע אחרי שמודיעים להן שבשנה הבאה הן תאלצנה להתמודד לבדן עם 35 ילדים בגן. אנחנו מרגישים חסרי אונים. כל קריאות המצוקה שלנו נתקלות בקירות האטומים של פקידי האוצר".

בן-דוד האשימה את פקידי האוצר בזלזול בעובדי ההוראה על רקע מגדרי: "כבר שנים שאנחנו מתריעים ומחודש ינואר אנחנו משמיעים צעקה רמה שנשמעת בציבור הרחב. אבל פקידי האוצר ממשיכים להגיע לישיבות המו"מ לא מוכנים, עם הצעות מעורפלות ובלי תקציב. איך אפשר להציל את מערכת החינוך ככה? אני מניחה שאם לא היה מדובר במגזר שרובו נשי היחס היה שונה לגמרי.

בית ספר בקורונה
בית ספר (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

להלן רשימת הישובים בהם יינקטו העיצומים לפי סדר הא"ב: אבן-יהודה, אורנית, אליכין, אלפי-מנשה, אלקנה, אלעד, אריאל, באר-יעקב, בית-דגן, בני-עי"ש, ברנר, גבעת-שמואל, גדרה, גדרות, גזר, ג'לג'וליה, גן-יבנה, גני-תקווה, גן-רווה, דרום-השרון, הוד השרון, זמר, חבל יבנה, חבל מודיעין, טייבה, טירה, יבנה, יהוד-מונוסון, כוכב יאיר וצור יגאל, כפר ברא, כפר-יונה, כפר סבא, כפר קאסם, לב השרון, לוד, מזכרת בתיה, נחל שורק, נס ציונה,  סביון - גני יהודה, עמנואל, עמק חפר, שדות דן (עמק-לוד), פרדסיה, קדומים, קדימה - צורן, קלנסואה, קרית עקרון, קרני שומרון, ראש העין, ראשון לציון, רחובות, רמלה, רעננה, שוהם, שומרון ותל מונד.