הסכמות בין האוצר למורים: בוטלה השביתה בתיכונים

בפגישה בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ליו"ר ארגון המורים רן ארז הושגו הסכמות בנוגע להסכם השכר עם ארגון המורים. לפי המתווה שהציע השר קיש, תינתן תוספת של 2,00 שקלים למורים בכל רמות הוותק, והיקף המשרה יצומצם

זמן צפייה: 02:02

בתום שעות ארוכות של דיונים, הושגו הערב (חמישי) הסכמות בין האוצר לארגון המורים והשביתה מחר בתיכונים בוטלה. בפגישה בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ליו"ר ארגון המורים רן ארז התקבל המתווה שהציע שר החינוך יואב קיש , ולפיו תינתן תוספת של 2,000 שקלים לכל המורים בכל רמות הוותק. כמו כן, היקף המשרה יצומצם - שעה פרונטלית תתווסף ושלוש שעות פרטניות יופחתו. ההסכם יהיה בתוקף למשך שש שנים. בנוסף, גמול ההשתלמות למורים ותיקים יעלה. עם זאת, הפער בין שכר המורים בבתי הספר העל-יסודיים לבין המורים בבתי הספר היסודיים גדל - בניגוד לשאיפת האוצר.

עיקרי ההסכם:

•תוספת של 2,000 ש"ח למורים בכל רמות הוותק.
•גמישות ניהולית - יכולת לתמרץ מורים איכותיים וההיפך.
•חוזים אישיים למנהלים ולמורים.
•מעבר של מנהלים למודל שכר חדש
•יצירת תפקידים גמישים של מנהלים על-פי צרכי בית הספר ותגמול מורים על ריכוז תחומים.
•הסכם לשש שנים וחצי.
•תוספת למורים ב"עוז לתמורה".

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר: "חברות וחברים יקרים, אני שמח לבשר לכם שהגענו להסכמות בכל הנקודות החשובות במו"מ מול משרד האוצר -  זאת בעקבות המאבק העיקש אותו ניהלנו למען החינוך העל-יסודי. לפיכך, שנת הלימודים תחל כסדרה".

תלמידי תיכון (אילוסטרציה)
תלמידי תיכון (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר: "לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן, הושגו ההסכמות המלאות להסכם שכר חשוב עבור המורים והמנהלים בתיכונים - שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה. אנחנו מברכים על ההסכם שיביא לשיפור מידי בשכרם של המורים והמנהלים, תוך שמירה על שכר ריאלי, ויאפשר גיוס מורים חדשים למערכת, יחזק את מעמדם של המורים ויעצים את מעמד המנהלים. החינוך הוא הביטחון שלנו כחברה. מורי ישראל עוסקים בתפקיד החשוב ביותר, חינוך ילדינו, אנו תומכים בהם ומעריכים את עבודתם. הם חוד החנית לעתיד ילדינו".

שר החינוך יואב קיש, לאחר שהושג אתמול ההסכם עם ארגון המורים
השר קיש לאחר שהושג ההסכם עם ארגון המורים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש, בריאיון לחדשות 13, אמר שר החינוך יואב קיש: "אנחנו בעיצומו של המשא ומתן. יש אופטימיות זהירה, יש מתווה, אבל זה יכול גם להתפוצץ. ביום חמישי נדע אם יש או אין שביתה".

בתגובה על הטענה שהחינוך הממלכתי הוזנח בכהונתו, טען שר החינוך: "אני מגן על החינוך הממלכתי ואני שר החינוך של כולם". הוא הוסיף: "יש גם מהלך מאוד חשוב - אנחנו מוסיפים שעה פרונטלית כמענה למחסור במורים. יש כאן מחיר, וזה לא שארגון המורים נותן לנו מתנות אבל אנחנו מתקדמים".