נשיא התאחדות התעשיינים: "בגלל הבחירות לא עתרו לבית הדין"

לאחר הגשת העתירה לבית הדין לעבודה, בדרישה להוציא צווי מניעה שיסכלו את שביתת המורים ב-1 בספטמבר, רון תומר התראיין במהדורה המרכזית ואמר כי עתר מכיוון שבמגזר העסקי חסרים עובדים. "ההורים מסיימים חופש גדול ויוצאים לעוד שלושה שבועות של חופש - הדבר הזה פוגע במשק"

זמן צפייה: 02:44

התאחדות התעשיינים הגישה היום עתירה לבית הדין לעבודה, בדרישה להוציא צווי מניעה שיסכלו את שביתת המורים ב-1 בספטמבר, והערב (שני) התראיין נשיא ההתאחדות רון תומר במהדורה המרכזית, ואמר כי במגזר העסקי חסרים עובדים - וכי הוא התערב בעימות בין המורים לאוצר כי המגזר העסקי כבר עכשיו נפגע מהשביתה המתקרבת.

"אנחנו מעורבים מאז הקמת הממשלה בשינוי מערכת החינוך", אמר תומר, "אנחנו בעד המורים, אנחנו בעד מערכת חינוך טובה. לפני שנה התחלנו ביוזמה 'אוגוסט תשרי' של התאמת ימי החופשה של הילדים וההורים, ומשרד האוצר ושר האוצר הלכו איתנו. ההורים מסיימים חופש גדול ויוצאים לעוד שלושה שבועות של חופש - הדבר הזה פוגע במשק".

"הנזק למשק הוא 1.8 מיליארד שקלים לשבוע", הוסיף תומר, "אני רוצה שהמורים יקבלו את תוספות השכר אבל לא תחת לחץ השביתה - כי לחץ השביתה יביא בסוף לתוספות טיפשיות, לכסף ללא תמורה. בכל שנה רגילה משרד החינוך היה עותר נגד השביתה, אבל עכשיו הם לא עותרים בגלל הבחירות. עצם העובדה שבית המשפט נתן את הדד ליין לתשובות עד מחר ב-19:00 בערב - יש לי הרגשה שעד אז זה ייגמר".

"התעשיינים רוצים התאמה של מערכת החינוך למערכת המשק בכלל", סיכם תומר, "יפה בן דויד אמרה לפני ארבעה חודשים במסיבת עיתונאים שעשינו על התאמת הימים ש'יום חופשה אחד לא יזוז' - למרות שההורים והמעסיקים בעד זה. כבר אחרהצ משרד ראש הממשלה אמר שיש התקדמות במשא ומתן אבל אם אם המשא ומתן יהיה כסף תמורת כלום - מבחינתנו זה לא מצב. לכן - נוריד את איום השביתה ואני מקווה שתהיה רפורמה עם שכר נאות למורים".

מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד
מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בהודעת התאחדות התעשיינים היום נמסר: "במרכז העתירה תעמוד הטענה שהשביתה המתוכננת תוביל להיעדרות נרחבת של עובדים, ולפגיעה בתוצר הנאמדת ב-1.8 מיליארד ש"ח בשבוע. משרדי החינוך והאוצר יצורפו לעתירה כשני משיבים נפרדים, באופן שיחייב את שניהם להגיש תגובות נפרדות - ובכך לעקוף, לכאורה, את הימנעות המדינה להציג את עמדות המשרדים השונות בפני בית הדין לעבודה".