בעקבות הפרסום בחדשות 13 - מכתב לבכירי משרד החינוך: "די להדלפות"

אחרי הפרסום שלפיו בישיבה סגורה של בכירי המשרד התפתח חיכוך בין הנוכחים וכמה ממנהלי המחוזות התלוננו על בקשות חריגות שמגיעות מלשכות השרים, הפיץ אגף תקשורת, דוברות והסברה במשרד החינוך, מכתב שבו נאמר כי "מסירת מידע לתקשורת אסור אלא אם התבקש או הוסמך על-ידי השר, המנכ"ל או דובר המשרד או מי מטעמם"

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשבוע אחרי שבחדשות 13 פורסם כי בישיבה סגורה של בכירי משרד החינוך התפתח חיכוך בין הנוכחים סביב בקשות חריגות של השרים במשרד - יואב קיש וחיים ביטון - ובישיבה מצומצמת של מנהלי מחוזות במשרד ומנכ"ל משרד החינוך החדש הורגשה מתיחות מסוימת, כשכמה ממנהלי המחוזות התלוננו על בקשות חריגות שמגיעות מלשכות השרים שאמרו כי "מדובר בבקשות שגובלות בעבירה על החוק" - הפיץ תקשורת, דוברות והסברה במשרד החינוך, מכתב לפורום מורחב במשרד שבו נאמר כי "מסירת מידע לתקשורת אסורה אלא אם התבקש או הוסמך על-ידי השר, המנכ"ל או דובר המשרד או מי מטעמם".

בימים האחרונים האווירה בצמרת משרד החינוך מורכבת, כאשר מצד אחד קיים חשש מפני הכיוון שאליו השרים החדשים יקחו את המערכת, כיוון שכרגע לא ברור. מצד שני, ישנה תחושה שאין מישהו שמבין מספיק מבחינה מקצועית את המערכת בשדרה הניהולית החדשה ויכול לנווט אותה.

שר החינוך יואב קיש ושר נוסף במשרד החינוך ח''כ חיים ביטון
שר החינוך יואב קיש ושר נוסף במשרד החינוך ח''כ חיים ביטון | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

לדוגמה, הועלתה בקשת השרים לשחרר מורים לחופשות מעבר לאלו המוגדרות בחוק, למשל לאירועים כמו הילולות צדיקים כאלו ואחרות. דוגמה אחרתך היא בקשות להעביר תלמידים ממוסדות שהם לומדים בהם למוסדות אחרים. זה יכול להיראות כמו ניסיון לסייע למקורבים, אבל יש מי שחושבים שמדובר בטעות תמימה של מתחילים, שנובעת מחוסר הבנה של המערכת. כך או אחרת, מנהלי המחוזות הביעו חשש מפני חוסר השליטה בפדגוגיה של המנהלים החדשים במשרד.

במשרד החינוך הגיבו על הפרסום במהדורה: "מדובר ברכילות חתרנית שאין בה מן האמת. הישיבות עם מנהלי המחזוות ענייניות ומקצועיות מאוד. לגופו של עניין, כל בקשה מועברת ללשכת המנכ"ל ומטופלת בהתאם לנהלים ברורים".