בדרך להחרפת העיצומים בתיכונים: ארגון המורים יודיע על צעדים חדשים

לאחר שביתה בת שעתיים שתיערך מחר, יו"ר ארגון המורים רן ארז צפוי להודיע על החרפת המאבק בין ארגונו למשרד האוצר - ברקע העיכובים במו"מ על הסכמי השכר. בשלב ראשון ייתכנו שביתות מקומיות ופגיעה בהכנות לבגרות, שעלולות להידרדר בהמשך לשביתה גדולה. למרות הפגיעה הצפויה בתלמידים, שר החינוך קיש לא התערב בטיפול במשבר

זמן צפייה: 01:09

בתום שביתה בת שעתיים שתיערך מחר בין השעות 8-10 בבוקר בכל התיכונים בארץ, יו"ר ארגון המורים רן ארז צפוי להודיע על עליית מדרגה במאבק של ארגונו במשרד האוצר סביב הסכמי שכר המורים. הצעדים החדשים עליהם יודיע יצטרפו לצעדים שארגון המורים כבר נוקט, ובהם אי-החזרת ציונים וביטול טיולים ופעילויות חוץ בית ספריות.

בשלב הראשון של העיצומים החדשים ייתכנו שביתות מקומיות בבתי ספר תיכוניים שונים בארץ - שעשויים להידרדר בהמשך לשביתה גדולה בכל התיכונים. בנוסף, ייתכן שארז יכריז על צעדים שיפגעו בהכנות התלמידים לבגרות ואלי אף בקיום הבחינות עצמן.

כאמור, החרפת המאבק נובעת מעיכובים במשא ומתן בין ארגון המורים למשרד האוצר. במסגרת המו"מ ישנה מחלוקת מהותית סביב שיעור המורים העתידים להיות מועסקים במסגרת חוזים פרטיים. באוצר מבקשים כי בין 10% ל-15% מהמורים יועסקו בחוזים מסוג זה, על אף שארז כבר הביע התנגדות לכך.

כיתה ריקה בבית ספר תיכון
כיתה ריקה בבית ספר תיכון | צילום: מועצת התלמידים והנוער הארצית

במקביל לקיפאון המורגש במגעים, באוצר הודיעו כי החל מהחודש הקרוב המדינה תחריף את המאבק גם מכיוונה, ותנקה משכר המורים כ-400 שקלים בכל חודש. למרות הפגיעה הצפויה בתלמידים, עד עתה שר החינוך יואב קיש לא התערב במגעים ולא הציע כיוונים לפתרון.

אמש, לצד הכרזתו על השביתה הקצרה שתתקיים מחר, ארז תקף: "סמוטריץ׳ מפקיר גם את החינוך, התלמידים והמורים. שר האוצר חייב להבין שלא נאפשר את הפרטת מערכת החינוך". מטעם ארגון המורים נמסר בנוסף: "לא נאפשר להפוך את המורים לעובדי קבלן".