יו"ר ארגון המורים: "שביתה זו הדרך היחידה להגיד לממשלה - תתעוררו"

רן ארז התראיין במהדורה המרכזית ואמר כי המו"מ עם משרד האוצר לא מוביל לפתרון, כך שנראה שאנחנו בדרך לשביתה ב-1 בספטמבר. "אם לשר החינוך אכפת מעתיד המדינה הוא צריך להבין שאיכות המורים שווה חינוך טוב"

זמן צפייה: 04:54

בעוד שבועיים בדיוק יסתיים החופש הגדול ותחל שנת הלימודים, אך שוב איום השביתה מרחף מעל מערכת החינוך. יו"ר ארגון המורים רן ארז התראיין הערב (ראשון) במהדורה המרכזית, ואמר כי שביתה "זו הדרך היחידה להגיד לממשלה שהיא צריכה להתעורר".

"הסכם הקיבצוצי שלנו נגמר לפני שנה וחצי, ומאז אנחנו מנסים לקיים משא ומתן עם משרד האוצר כדי לשנות ולשפר את שכר המורים", אמר ארז, "למעשה חוץ ממפגשים עקרים לא קורה כלום. אנחנו מודיעים שאם לא ייחתם הסכם קיבוצי לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים. אם אין מורים בחינוך העל יסודי זה פוגע בתלמידים, ואם דוחסים בכיתות זה פוגע בתלמידים".

"היום חסרים 20 אחוז מהמורים בחינוך העל יסודי, ואנשים מלמדים מקצועות שלא הוכשרו לכך", הוסיף, "אני מוכן ללכת לחוזים אישיים בתנאי שיהיה הסכם קיבוצי וחוזה אישי יהיה רובד נוסף. הם רוצים שכל שנה יתנהל מו"מ מול המנהלים על השכר. פורום קהלת רוצה לפגוע בביטחון התעסוקתי של המורים ולפרק את ההסכמים הקיבוציים. אנחנו הפתרון לבעיה שקיימת במערכת החינוך ומתרחשת בגלל מי שמוביל אותה".

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"לפעמים צריך לעשות ניתוח קשה כדי להציל את הגוף", המשיך יו"ר ארגון המורים, "ואנו נמצאים היום במצב שחייבים לעשות ניתוח קשה כדי להציל את הגוף שהוא מערכת החינוך. אם לשר החינוך אכפת מעתיד המדינה הוא צריך להבין שאיכות המורים שווה חינוך טוב".

על שר החינוך אמר ארז: "קראתי פעם ליואב קיש בחור טוב והוא נעלב אז אני לא אתן לו ציונים יותר. הוא מבין את המשבר אבל אין לו כוח לפתור אותו, כי מי שבעל המאה הוא בעל הדעה, ומי שהוא בעל הדעה זה שר האוצר סמוטריץ'. אנחנו נערכים כרגע לשביתה, נעזור לכל המורים שהם מפרנסים יחידים ויש לנו גם אפשרויות העסקה אלטרנטיביות לתקופה של השביתה".