רן ארז: "שר החינוך? בחור נחמד, הצ'קים נמצאים באוצר"

שעות לאחר שהכריז על שביתה כללית שתתקיים ביום ראשון בבתי הספר העל-יסודיים, יו"ר ארגון המורים התייחס לשביתה הצפויה ולמחלוקות עם משרד האוצר בנושא. "זו שביתת אזהרה. אנחנו לא מחפשים את המאבק, אבל אם באוצר לא ידברו איתנו - נחריף אותו"

זמן צפייה: 03:41

מחאת המורים מתחדשת? שעות לאחר שהכריז על שביתה כללית שתתקיים ביום ראשון בבתי הספר העל-יסודיים, במחאה על שכר המורים המתחילים הזעום, יו"ר ארגון המורים רן ארז התראיין היום (שישי) לתוכנית "אלמוג בשישי" והתייחס לשביתה הצפויה ולמחלוקות עם משרד האוצר בנושא.

"לצערי הרב, אנחנו עובדים כבר שנה שלמה בלי הסכם קיבוצי ובלי תוספת שכר - בשכר מאוד נמוך. במשך שנה שלמה משרד האוצר משך אותנו. המאבק הזה הוא לא נגד משרד החינוך או השלטון המקומי, המאבק הוא נגד משרד האוצר שמזלזל בנו. לא אכפת להם מהמורים ולא אכפת להם ממערכת החינוך", אמר ארז.

משרד האוצר
מטה משרד האוצר. ירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לטענתו, "מה שקורה היום במערכת החינוך, זה הודות לזלזול של משרד האוצר במשא ומתן עם ארגון המורים. סגן הממונה על השכר, מי שהיה אמור להיפגש איתנו אתמול, הודיע שלא יגיע לפגישה וכי ישלח פקידים זוטרים למו"מ. הוא אותת לנו שהמו"מ איתנו אינו רציני - לכן לא הגענו לפגישה".

עוד הוסיף יו"ר ארגון המורים: "במשך שנה שלמה, לא קיבלנו תשובה מהאוצר. אנחנו מדברים והם לא עונים. הדרישה שלנו היא שמורה מתחיל בחינוך העל יסודי ישתכר בכ-12 אלף שקלים בחודש, שכר התחלתי", הדגיש ארז. "אני מתכוון למורים בעלי תואר שני. שר החינוך קיש הוא בחור נחמד, אבל פנקס הצ'קים והתקציב נמצא באוצר", אמר.

לדברי ארז, "שרת החינוך (הקודמת, יפעת שאשא-ביטון - א"ב) נשכבה על הגדר עבור המורים, ואני מקווה שגם שר החינוך קיש ישכב על הגדר ויעשה מאמצים". בנוגע להמשך המאבק, ארז הבהיר כי זו "שביתת אזהרה" של יום אחד. "אנחנו לא מחפשים את המאבק, אבל אם באוצר לא ידברו איתנו - נחריף אותו".

כיתה
כיתה ריקה. אילוסטרציה | צילום: דוד כהן, פלאש 90

כאמור, מוקדם יותר היום, ארז הודיע על שביתה כללית שתתקיים ביום ראשון הקרוב בבתי הספר העל-יסודיים. השביתה היא במחאה על שכר המורים, ובדרישה להעלאת שכר מורה מתחיל בחינוך העל-יסודי ל-12 אלף שקלים. לטענת ארגון המורים, השביתה מגיעה מפני שמשרד האוצר מסרב לנהל מו"מ ענייני עם הארגון.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "שר החינוך קיש רואה חשיבות בחיזוק מעמד המורה ובהעלאת השכר גם למורי החינוך העל יסודי. בשיחה שהתקיימה מול רן ארז ביום חמישי, הוסכם כי מנכ"ל המשרד ירתם למאמץ ויוביל שיח משותף בין הארגון לאוצר כבר ביום ראשון הקרוב".

מדוברות משרד האוצר נמסר כי "משרד האוצר מצר על ההתנהלות התמוהה וחסרת תום הלב של ארגון המורים. נציין כי פגישת מו"מ שנקבעה לאתמול, בוטלה על ידי ארגון המורים עקב בקשתנו לדחיית הפגישה בשעה. משרד האוצר קורא לארגון המורים למנוע את הפגיעה המיותרת בתלמידים, ולשוב לשולחן המו"מ".