בת ה-15 שנאבקת בגזענות: "שומעת סיפורים מזעזעים"

ליאל בלטה נאמה בבית הנשיא ושיתפה חוויות אפליה והדרה שעברה, ושגרמו לה לעבור בית ספר: "אנשים לא מאמינים שיש אתיופים מחוננים. זה נאגר בתוכי עד שלא יכולתי לחזור לשם"

זמן צפייה: 02:59

ליאל בלטה בת ה-15 נאמה אתמול (ראשון) בטקס למיגור הגזענות בבית הנשיא, וריגשה את הבאים ואת הנשיא ריבלין עצמו. ליאל, שהשתתפה בקיץ במחאת יוצאי אתיופיה, והתראיינה לכתבה מיוחדת של חדשות 13, סיפרה הערב על חוויות הגזענות שעברה שאף גרמו לה לעבור בית ספר.

"אנשים לא מאמינים שיש אתיופים בכיתת מחוננים", אמרה. "לא הייתי מהילדים האלו שיענו חזרה, הייתי שותקת ומשאירה את זה לעצמי, ולא מספרת לאף אחד. זה נאגר ונאגר עד שלא יכולתי להמשיך. כל פעם שהייתי חוזרת לבית הספר הייתי נזכרת בחוויות האלו, ולא רציתי להמשיך שם".

"מפחד להיות הקורבן הבא": הנערים ממוצא אתיופי על תחושת הזרות

"הולכת לביה"ס גאה": בחזרה לנערות שהשתתפו במחאת יוצאי אתיופיה

"תשלחי ניידת, יריתי באדם": ההקלטות מהירי בסלומון טקה נחשפות

ליאל בלטה
ליאל בלטה | צילום: חדשות 13

"קשה להאמין שאנשים באמת מדברים ככה, במיוחד לילדים קטנים. יש מקרים יותר מעודנים, אבל יש גם סיפורים – לשמוע ולהזדעזע ולבכות", הוסיפה. "פעם אחת אח שלי הקטן ובן דוד שלי חסמו את המגלשה בגן שעשועים, ואישה אחת צעקה להם 'תורידו את הקופים השחורים האלה'".

בלטה התייחסה גם לתפקידה של התקשורת במאבק בגזענות. "צריך להעלות יותר מקרים שבהם אנשים מתבטאים בגזענות, כדי שאחרים יוכלו לגנות את ההתנהגות ולתת לאנשים את הצ'אנס", אמרה. "וצריך גם להראות את הדברים הטובים שקורים, לא רק חמש שניות במהדורה אלא ממש להרחיב על זה".