סוף לשביתה בתיכונים: "הלימודים יחודשו - העיצומים ממשיכים"

אחרי מרתון דיונים, יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע על השהיית השביתה וחזרת תלמידי התיכון לבתי הספר, ועל "המשך המאבק בדרכים אחרות". פרסום ראשון: הנשיא הרצוג פעל מאחורי הקלעים להביא לסיום השביתה

זמן צפייה: 00:59

סוף לשביתה בתיכונים: יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע הערב (ראשון) על השהיית השביתה בבתי הספר התיכוניים, אך הוסיף כי המאבק על שכר המורים יימשך בדרכים שונות. היום התקיימה ישיבת משא ומתן ארוכה בין האוצר לארגון המורים, ואחרי מרתון דיונים מהבוקר - נרשמה אופטימיות זהירה בין הצדדים שהסתיימה בסיום השביתה.

בחדשות 13 פורסם לראשונה אחת הסיבות להתקדמות, כך מתברר, היא מעורבות של גורמים חיצוניים שמקובלים על הצדדים, ומאחורי הקלעים פעל הנשיא יצחק הרצוג, שבימים האחרונים אנשיו לחצו ופעלו במטרה להביא לסיום השביתה, והשלמת המשא ומתן תו״כ שהתלמידים נמצאים בביה״ס ושנת הלימודים לא נפגעת.

במסגרת העיצומים לא יינתנו ציונים, ולא יהיו טיולים. בתגובה צייץ שר החינוך יואב קיש: "במלחמה לא פוגעים במורים ובתלמידים. לא בשביתות ולא בעיצומים"

נשיא המדינה הרצוג בכנס פתיחת שנת המשפט
הנשיא יצחק הרצוג | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"מתוך אחריות למדינה, למורים ולתלמידים, למרות חוסר האחריות של משרד האוצר ופיצוץ במו״מ אנו מודיעים על השהיית השביתה". אמר יו"ר ארגון המורים והוסיף: "הלימודים יחודשו מחר בחטיבות העליונות וממשיכים במאבק בדרכים אחרות. המאבק נמשך ואם לא נמצה את המו״מ ונגיע להסכם נחדש את השביתה".

יו"ר ארגון המורים רן ארז
יו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: חדשות 13

ארז המשיך: "מתוך התחשבות במצב הקיים במדינה ובמערכת החינוך ומתוך אחריות עליה ועל התלמידים והמורים, אנחנו מודיעים על השהיית השביתה. העיצומים ממשיכים. לא נותנים את הציונים, לא יוצאים לשום פעילות מחוץ לכתלי בית הספר חוץ מהכנה לנסיעות לפולין". הוא סיים את דבריו: "אנחנו קוראים בהזדמנות זאת למנהלים שלא להתקשר עם מפעילי טיולים ותיאטראות וכדומה כי לא יינתנו אישורים לחריגה והכסף שישולם ילך לאבדון. ארגון המורים מודיע כי יינתנו מענקים על ימי השביתה שהתקיימה למורים הזכאים לכך ומאפשר לקבל הלוואות בהן המורה מחזיר את הקרן בלבד וארגון המורים ישלם את הריבית".