בית הדין קבע: האזרחית הפיליפינית וילדיה יגורשו תוך 45 ימים

הערר שהוגש בשם משפחת אסטה נדחה והוחלט כי קיאן בן העשר, אמו ג'רלדין ואחותו קיאנה - ייאלצו לעזוב את ישראל תוך חודש וחצי. חרף זאת, הסכים הדיין לשחררם ממעצר בערבות של 15 אלף שקלים

זמן צפייה: 00:21

בית הדין לעררים בתל אביב דחה היום (שלישי) את הערר שהוגש בשם האם הפיליפינית ג'רלדין אסטה, ושני ילדיה קיאן בן העשר וקתרין בת החמש שנולדו בארץ, וקבע כי הם יגורשו מישראל בתוך 45 ימים. עם זאת, הסכים הדיין לשחרר את השלושה ממעצר, בערבות בסך 15 אלף שקלים.

הדיין אילן חלבגה אמר כי החליט על פרק זמן של כחודש וחצי עד לעזיבת המשפחה את הארץ, במטרה לאפשר לה להסדיר את ענייניה ולעתור לבית המשפט המחוזי כנגד הגירוש. עו"ד חיה מנע שמייצגת את המשפחה, מסרה כי בכוונתה לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"לא פושעים": מאות תלמידים הפגינו נגד גירוש הילדים הפיליפינים

האם הפיליפינית ושני ילדיה שנעצרו הבוקר נשלחו לגירוש מיידי

בפעם השנייה השבוע: אם פיליפינית וילדיה נעצרו ע"י פקחי הגירה

קיאן
קיאן | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כשבוע נעצרו ג׳רלדין וילדיה בביתם שברמת גן - ונשלחו למתקן המעצר יהלום בנתב"ג לקראת גירוש מיידי. מקורבים לאם שמתגוררת בארץ כבר 14 שנים טענו שהיא מעולם לא קיבלה צו גירוש או התרעה עם תאריך גירוש כפי שבדרך כלל נהוג לפני ביצוע מעצר, ועל כן הופתעה כשהפקחים הגיעו לביתה.

יום לאחר המעצר, הפגינו חבריו של קיאן בבית ספרם ברמת גן, וכן מול מתקן המעצר בנתב"ג בו שהתה המשפחה. בני העשר יצאו לפני כמה שבועות לחופש הגדול ככל בני גילם ברחבי הארץ, ומאז שבוע שעבר החליטו להירתם למאבק נגד גירוש חברם לכיתה. הילדים נשאו שלטים שעליהם נכתב "הימין חזק על ילדים", ו"אל תגרשו את קיאן – כולנו משפחה אחת", וקראו קריאות נגד שר הפנים דרעי שהורה על המהלך.

הפגנה במתקן יהלום שנתב״ג חבריו של קיאן בן העשר שעצור לפני גירוש
הפגנה במתקן יהלום שנתב״ג חבריו של קיאן בן העשר שעצור לפני גירוש | צילום: רונן לייבוביץ

במהלך ההפגנה בנתב"ג העביר קיאן לחבריו מכתב, בו רשם: "אני ישראלי ולא בא לי ללכת לפיליפינים. אני רוצה להישאר בישראל, ואני אוהב אתכם. לא בא לי לעזוב". אמו של אחד מתלמידי הכיתה, רועית לייטנר, סיפרה כי "ילדי והורי הכיתה נסערים וחוששים לשלומו של קיאן ושל אחותו, קיאן הוא ילד ישראלי לכל דבר". לייטנר הוסיפה כי היא מודאגת מהמסר שיעביר הגירוש לשאר ילדי הכיתה. "מעשה גירוש הילדים משאיר חור עצום אצל בני הכיתה ומעלה שאלות רבות. האם בשם החוק נוכל לאבד את האנושיות?".

חברי מפלגת מרצ הצטרפו גם הם למאבק, והצהירו כי יארחו בביתם כל משפחה ממוצא פיליפיני שתהיה מועמדת לגירוש - תוך ניצול חסינותם הפרלמנטרית. "אין דרך אחרת לקרוא לגירוש הזה חוץ מרוע לב טהור. שלטון קר ומנוכר שעוצר ילדים ישראלים שנולדו וגדלו פה, ומגרש אותם כאילו היו סחורה פגומה שכבר אין בה צורך", אמר ח"כ אילן גילאון. "ביתנו פתוח לכל משפחה שעומדת בפני הגירוש הלא מוסרי והלא יהודי הזה, בדיוק בשביל זה יש לנו חסינות".

ילדים פיליפינים שמיועדים לגירוש
ילדים פיליפינים שמיועדים לגירוש | צילום: החדשות 13

ח"כ תמר זנדברג הוסיפה: "זהו מעצר שני השבוע, של ילדים, שנולדו פה וגדלו פה וכל חטאם שנולדו לאמא שבאה לעבוד כאן אצלנו ועכשיו אחרי שתגורש פשוט יביאו במקומה מישהי אחרת. ככה ייראה הקיץ של עשרות ומאות ילדים? ככה ייראה הקיץ שלנו? את הגירוש הזה חייבים לעצור".

ביום ראשון גורשו עובדת זרה ובתה התינוקת בת ה-11 חודשים מישראל בחזרה לפיליפינים, לאחר שנעצרו בשבוע שעבר יחד עם משפחת אסטה. האם הביעה רצון לעזוב, חיכתה לדרכון - וכאמור טסה לארץ מולדתה. בנוסף, אתמול בבוקר נעצרה אם נוספת יחד עם ילדיה בני השנתיים והשלוש וחצי, ובעלה, תושב טורקיה לשעבר. הארבעה מחכים גם הם לגירוש אל המדינה האסיאתית.