בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה לשביתת ארגון המורים

לאחר שראש ארגון המורים רן ארז הכריז על שביתת מחאה בכיתות י'-י"א, בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה - ונכון לעכשיו, הלימודים יתקיימו כסדרם. אחד הנימוקים לצו המניעה הוא העובדה שארגון המורים יידע את התקשורת בדבר השביתה - לפני שיידע את משרד החינוך

יו"ר ארגון המורים רן ארז
יו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בית הדין לעבודה הוציא הערב (שבת) צו מניעה לשביתת ארגון המורים שתוכננה מחר בכיתות י'-י"א. ורדה וירט לבנה, נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נימקה את ההחלטה בכך שהשביתה נוגעת לנושא שכבר נמצא במשא ומתן, בעובדה שההתראה על השביתה ניתנה במועד מאוחר מידי - אתמול בצהרי היום וכן מפני שהארגון הודיע לתקשורת על השביתה, ולא ישירות למשרד החינוך.

שר החינוך יואב קיש בירך על המהלך בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "לימודים מחר יתקיימו כרגיל. מברך על קבלת עמדת משרד החינוך. קורא ליו"ר ארגון המורים והאוצר להיכנס למו"מ וגישור בקצב גבוה ולהתפשר. מספיק לפגוע בתלמידים".

נזכיר, כי ארגון המורים הודיע אתמול על "שביתת אזהרה" בת יום אחד ביום ראשון הקרוב בכיתות י' ו-יא' בכל רחבי הארץ, זאת בעקבות "חוסר הענות של משרדי האוצר והחינוך לדרישות המינימליות של ארגון המורים העל יסודיים, וזה לאחר יותר משנה של מו"מ עקר".

יו"ר הארגון רו ארז מסר: "צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך, יואב קיש, על המתרחש במערכת החינוך, על המחסור במורים מקצועיים, על הנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים העל יסודיים".