לקראת פתיחת השנה: באוצר מנסים לשכנע את המורים למרוד ברן ארז

הסכסוך בין ארגון המורים למשרדי האוצר והחינוך נמשך, ופגישת מו"מ נוספת ביניהם הסתיימה ללא הסכמות. בתוך כך, באוצר מנסים לעודד את המורים והמורות בארגון לפתוח במרד - ולא להשתתף בשביתה המתוכננת. בארגון זועמים: "רוצים לפרק את ארגון המורים בהתאם למדיניות שר האוצר ופורום קהלת"

זמן צפייה: 01:32

לפני זמן קצר (שני), הסתיימה פגישת המו"מ בין ארגון המורים למשרדי האוצר והחינוך -  אך ללא התקדמות. בתוך כך, על רקע האיום של ארגון המורים להשבית את התיכונים ב-1 בספטמבר אם לא יגיעו להסכמות, משרד האוצר מנסה לעודד מורים ומורות למרוד ולא להשתתף בשביתה המתוכננת, כך נחשף היום בחדשות 13.

בעוד ששר החינוך, יואב קיש, מעוניין מאד להגיע להסכמות, במשרד האוצר נראה שהמצב מורכב יותר, כשהיום, הממונה על השכר במשרד, שלח מכתב למעסיק של המורים בתיכונים - ראש מנהל שכר והסכמי עבודה בשלטון המקומי - ובו נכתב לידיעת המורים כי הם לא יקבלו שכר באם ישבתו באופן מלא אך כן יקבלו באם ישבתו באופן חלקי. בנוסף, ביקשו מהשלטון המקומי להיערך על מנת להפעיל את התיכונים במתכונת מצומצמת, אם תהיה שביתה.

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: נעם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בארגון המורים זועמים על כך ואומרים: "כוונות האוצר נחשפות. הם לא רוצים להגיע להסכמות אלא לפרק את ארגון המורים בהתאם למדיניות שר האוצר ופורום קהלת".

יש לציין שמעולם לא קרה שמערכת החינוך הופעלה באופן מצומצם בעת שביתה ויש להעריך שבשלטון המקומי, שתומך בארגון המורים, לא ישתפו פעולה עם משרד האוצר.