בגלל 7 באוקטובר: לימודי השואה מחוץ לבגרות בהיסטוריה השנה

שר החינוך יואב קיש החליט כי בתום לימודי השואה לא יהיו בגדר חובה בבגרות בהיסטוריה השנה. עם זאת, הנושא ייכלל שוב כחלק מלימודי החובה בבחינה בשנה הבאה. משרד החינוך: "ההחלטה התקבלה רצון להקל על התלמידים בתקופה מטלטלת זו, ולאור פניות רבות של הורים ומורים בנושא. מפאת קוצר הזמנים עד מועד בחינת הבגרות - שעתידה להתקיים ב-4 באפריל - לא ניתן לשנות אותה"

שער מחנה ההשמדה אושוויץ
שער מחנה ההשמדה אושוויץ | צילום: רויטרס

שר החינוך יואב קיש הודיע היום (שלישי) כי בתום בחינת הנושא, לימודי השואה לא יהיו בגדר חובה בבגרות בהיסטוריה השנה. עם זאת, הנושא ייכלל שוב כחלק מלימודי החובה בבחינה בשנה הבאה.

ממשרד החינוך נמסר כי "החלטת מרכזת המקצוע בהסטוריה בעניין פרק השואה בבחינת הבגרות התקבלה ב-31 באוקטובר 2023 מתוך רצון להקל על התלמידים בתקופה מטלטלת זו, ולאור פניות רבות של הורים ומורים בנושא. מפאת קוצר הזמנים עד מועד בחינת הבגרות שעתידה להתקיים ב-4 באפריל - לא ניתן לשנות את ההחלטה שלפיה פרק השואה אינו פרק חובה בבחינה. על כן, החליט שר החינוך יואב קיש שהחל משנת הלימודים הבאה (תשפ״ה) פרק השואה יהווה פרק חובה בבחינת הבגרות".

"בנוסף, הורה השר כי בתי הספר אשר לא למדו את נושא השואה בשנת הלימודים הנוכחית יקיימו לימוד יעודי לנושא בשנת הלימודים הנוכחית/הבאה". עוד צוין כי "עד 2020 נושא השואה לא נכלל בבחינת הבגרות בכתב ונלמד במסגרת הערכה חלופית בלבד".

מטה משרד החינוך בירושלים
מטה משרד החינוך בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך קיש מסר: "השואה היא אחת מאבני יסוד קיומנו כעם וכאומה. בימים אלה, שבהם אנו מתמודדים עם מלחמת קיום שנכפתה עלינו לאחר האסון הנורא שפקד אותנו ב-7 באוקטובר, שעלינו לזכור ביתר שאת את הזוועות שחוו אחינו - ולהבטיח כי לעולם לא עוד. לימודי השואה כחלק מבחינת הבגרות הינם משמעותיים ובעלי ערך מוסף שאין לו תחליף. משרד החינוך בראשותי ימשיך לראות בזכרון השואה אבן יסוד ובתוך כך ימשיך לפעול להנצחת זכרון השואה בכלל הדרכים העומדות לרשותנו הן בבחינות הבגרות והן בעשייה ופעילויות בנושא".