ירושלים ופתח תקווה "בחוץ": הרשויות המקומיות שובתות, לימודים לא יתקיימו ברוב הארץ

בעקבות טענות של מרכז השלטון המקומי לפגיעה בתקציב ובסמכויות של הרשויות המקומיות, תתקיים שביתה במוסדות החינוך השונים ברחבי הארץ, פרט בחינוך המיוחד. במרכז השלטון המקומי טוענים כי במסגרת תקציב המדינה - אין מענה לדרישותיהם לשיפור תנאי העסתקן של הסייעות ולהוספת כיתות לימוד ברשויות המקומיות

זמן צפייה: 01:10

בעקבות טענות של מרכז השלטון המקומי לפגיעה בתקציב ובסמכויות של הרשויות המקומיות, היום (חמישי) תתקיים שביתה במוסדות החינוך השונים ברחבי הארץ, פרט בחינוך המיוחד. במרכז השלטון המקומי טוענים כי במסגרת תקציב המדינה - אין מענה לדרישותיהם לשיפור תנאי העסתקן של הסייעות ולהוספת כיתות לימוד ברשויות המקומיות.

בין מסגרות החינוך ששובתים גם גני העירייה למעט גני החינוך המיוחד, הצהרונים בגנים וגם בבתי הספר, בתי הספר התיכוניים, בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים המאובטחים על ידי חברות שמירה פרטיות המופעלות על ידי הרשויות המקומיות. בנוסף אליהם שובתים גם שירותיים עירוניים שונים כמו שירותי התברואה והרווחה, אך עיקר ההשבתה כאמור תורגש במערכת החינוך.

Whatsapp Image 2023 02 04 At 2
כיתה ריקה, ארכיון | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

הרשויות בהן לא תתקיים השביתה, ומוסדות החינוך בהם יפעלו כסדרם הם: מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית, קריית יערים, קריית גת, ירושלים, בית שמש (פרט לגנים שמושבתים) ובפתח תקווה.

בין מסגרות החינוך שיושבתו גם גני העירייה למעט גני החינוך המיוחד כאמור, הצהרונים בגנים וגם בבתי הספר, בתי הספר התיכוניים ובתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים המאובטחים על ידי חברות שמירה פרטיות המופעלות על ידי הרשויות המקומיות. בנוסף אליהם יושבתו גם שירותים עירוניים שונים כמו שירותי התברואה והרווחה, אך עיקר ההשבתה כאמור תורגש במערכת החינוך.

יו''ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס
יו''ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס התראיין אמש במהדורה המרכזית של חדשות 13 ואמר: "השביתה מחר היא קודם כל על החינוך", טען ביבס, והמשיך: "השביתה על התומכות והסייעות, השכר שלהן והאופק התעסוקתי. אנחנו נמצאים בתהליכים מאוד ארוכים של דיונים, שמגיעים לשלב כזה או אחר, אבל חסר את הסגירה, שזה אומר גם עבודה מועדפת. באופן ארצי חסרות כ-3,000 סייעות בכל יום".

ביבס אמר כי נדרשת תוספת תקציבית של כמיליארד ו-300 מיליון ש"ח, והוסיף: "זה משהו שאנחנו מדברים עליו כבר כמה חודשים. היינו ב-1 בינואר לסגור את הדברים, נתנו לממשלה החדשה את פרק הזמן - אבל לא עוד. 7,000 כיתות לימוד חסרות היום. יש 100 אלף ילדים שלומדים בקרוואנים".

"התחלנו את הדיונים עם הממשלה הקודמת, הגיעו הבחירות, הכל נעצר ואז התחלנו מההתחלה. אם עכשיו לא נעשה את זה, אז מתי?", הסביר ביבס, וטען כי לא מדובר במחאה על חוק ההסדרים: "זאת הסיבה שגם עליה אנחנו שובתים. כי האוצר במקום להתמקד בדברים ששם הוא צריך להביא מיליארדים, הוא מנסה לגרור אותנו למקומות שאנחנו לא שם. מחר אנחנו נקיים את כל הדיונים, נמשיך את המו"מ".