פרסום ראשון: חוק הלאום ייכנס ללימודי הבגרות באזרחות

במסגרת התוכנית, שתהיה אחידה לכל המגזרים, ילמדו התלמידים את נוסח החוק והמשמעות שלו, והמורים יעלו את הוויכוח הציבורי סביב הנושא בכיתתם. שר החינוך: "החוק ממחיש את זכותנו ההיסטורית"

זמן צפייה: 01:15

חוק הלאום השנוי במחלוקת, שעורר בשנה שעברה סערה גדולה בחברה הישראלית, ייכנס החל משנת הלימודים הקרובה אל תוכנית הלימודים בתיכונים במסגרת שיעורי האזרחות, ואף כנושא חובה בבחינת הבגרות.

התלמידים ילמדו את נוסח החוק ואת המשמעות שלו, ולפי התוכנית "התלמידים יפנימו את חזון המדינה הכולל את היותה של מדינת ישראל מדינת העם היהודי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

יאיר נתניהו על הקריאה לשינוי חוק הלאום: "ישראל-דרוזיסטאן"

רפי פרץ ישתתף באירוע ההוקרה עבור "הרב של תג מחיר"

פרץ חוזר בו: "טיפולי המרה הם דבר פסול – מתנגד להם נחרצות"

הפגנת החברה הערבית נגד חוק הלאום בעיר רהט
הפגנת החברה הערבית נגד חוק הלאום בעיר רהט | צילום: חדשות עשר

התוכנית באזרחות תהיה אחידה לכל המגזרים, כך שגם הערבים וגם הדרוזים ילמדו על החוק. במשרד החינוך כבר מכינים את המורים לכך שצפויים בקרב חלק מהתלמידים קשיים רגשיים שמקורן בהתנגדות לחוק.

המורה יכניס לכיתה את הוויכוח הציבורי על החוק, והתלמיד יקרא כמה דעות סביב הנושא. בין החומרים שיילמדו יהיו טורים של גדי טאוב, ניסים סופר ואביעד בקשי אשר תומכים בחוק, ומנגד מאמרים של המכון הישראלי לדמוקרטיה ועתירת ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל.

שר החינוך רפי פרץ אמר בתגובה כי "אני רואה חשיבות רבה שמערכת החינוך תלמד את חוק הלאום שממחיש את זכותנו ההיסטורית כעם ריבוני ומהווה בסיס חוקי למדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

שר החינוך רפי פרץ
שר החינוך רפי פרץ | צילום: חדשות 13