מחאת המטפלות מחריפה: עיצומים במעונות "אמונה" ברחבי הארץ

ועד העובדות של הארגון הודיע כי החל מיום ראשון כל מעונות היום ייפעלו רק מהשעה 10:00, כחלק מהמאבק לשיפור תנאי השכר של המטפלות. יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי, שלוקח חלק במחאה, טען כי הידברות עם משרדי הממשלה לא הביאה לפתרון, והוסיף: "תפסיקו לנסות את כוחנו"

גן ילדים
גן ילדים (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

מחאת המטפלות במעונות היום מחריפה, והחל מיום ראשון בשבוע הבא המעונות של ארגון "אמונה" בכל רחבי הארץ יחלו לפעול רק בשעה 10:00. העיצומים מתקיימים בהמשך לסכסוך העבודה שהכריזו בחודש שעבר ועד העובדות בארגון הדתי-לאומי והתסדרות הפועל המזרחי, שמייצג כ-1,500 מטפלות-מחנכות במעונות היום, במסגרת המאבק לשיפור תנאי השכר של המטפלות. לפי הודעת הוועד, בשלב הבא מתוכננות שביתות אזוריות וכלליות נוספות.

לפי טענת ועד העובדות, העיצומים מגיעים בהמשך להכרזה על סכסוך עבודה ב-23 במרץ, "לאחר שבשנתיים האחרונות נעשו ניסיונות רבים מול הנהלת הארגון להגיע להסכם קיבוצי שיביא לשיפור תנאי שכרן של המטפלות שנתקלו במבוי סתום". במקביל נטען כי הסתדרות הפועל המזרחי פנו גם למשרדי הממשלה הרלוונטיים כדי להגיע לפתרון, אך נותרו "ללא מענה הולם".

כחלק מצעדי המחאה והמאבק למען המטפלות, הסתדרות הפועל המזרחי פתחה בקמפיין דיגיטלי במטרה להגביר את המודעות של מקבלי ההחלטות למשמעות של המשבר במעונות היום. בסרטונים ובמודעות שהתפרסמו ברשתות החברתיות נכתב בין היתר: "שכר רעב למטפלות = סגירת המעונות", "בלי מטפלות אין מעונות", "מטפלות בלי זכויות יינטשו את המקצוע" ועוד.

גן ילדים סגור. אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

אבי סולימן, יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי, טען כי "כל הניסיונות להידברות מול הגורמים השונים לא צלחו והגיע הזמן למעשים", והציע להנהלת "אמונה" ולשרים בממשלה "להפסיק לנסות את כוחנו". עוד אמר ש"לא נהסס לנקוט בצעדים כואבים אף יותר במאבק למען עתיד ילדי ישראל, עד שהממשלה תמצא את הפתרון הראוי עבור המטפלות".

עו"ד רחלי פרץ-כהן, מנהלת האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הפועל המזרחי, טענה: "אנחנו נותנים גיבוי מלא ומוחלט למטפלות מעונות היום של אמונה. למרות הבטחות חוזרות ונשנות, הכנסת הולכת לאשר תקציב מדינה ללא טיפול במצוקת המטפלות במעונות היום. אנחנו דורשים משר האוצר ומכלל 120 חברי הכנסת לעצור במיידית את הטירוף ולשים סוף למשבר החריף".

יו"ר ועד עובדות אמונה רחלי סימן טוב הוסיפה: "כ־1,500 עובדות אמונה מפגינות אחידות ולכידות. לא ניתן יד להמשך רמיסת הזכויות של המטפלות העובדות במסירות יום יום שעה שעה למען ילדינו, הגיע הזמן לומר – עד כאן".