לאחר העברתה למעוז: קיש מקפיא את היחידה לתוכניות חיצוניות

פרסום ראשון: לאחר שהיחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך עברה למשרד ראש הממשלה ולידיו של אבי מעוז, שר החינוך הודיע כי הוא מקפיא את פעילות היחידה. קיש השהה את המכרז ודורש מאנשי המשרד למפות את התוכניות הקיימות ואת הקריטריונים לקבלה

זמן צפייה: 01:53

פרסום ראשון: לאחר שהיחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך עברה למשרד ראש הממשלה ולידיו של השר אבי מעוז, שר החינוך יואב קיש הודיע היום (שני) כי הוא מקפיא את פעילות היחידה.

במקביל, מפעילי התוכניות מחכים לקבל את המכרז שאמור היה להתפרסם השבוע עם תנאי הקבלה למערכת גפ"ן, אותה מערכת של תוכניות חיצוניות, שכיום יש בה כ-8,000 תוכניות שעברו סינון קפדני - אך כאמור השר קיש מודיע כי הוא משהה את המכרז, בשלב הזה לשבועיים ובינתיים הוא דורש מאנשי המשרד למפות בעבורו את התוכניות הקיימות ואת הקריטריונים לקבלה, והוא יבחן האם הוא צריך להגדיר  את הקריטריונים מחדש באופן שיתאם את החזון שלו.

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התוכניות שנמצאות על "הכוונת" של בין היתר הן פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, וגם טקס הזיכרון האלטרנטיבי אותו הוא מקיים מדי שנה, וכבר היום מדגיש השר כי התוכנית לא תיכנס לבתי הספר. כמו כן תוכניות נוספות אליהן אמנם לא התייחס השר אך ניתן להעריך כי הן נמצאות בסכנה הן תוכניות להתמודדות עם גזענות בחינוך, תוכנית לקידום אזרחות פעילה של האגודה למען האזרח וגם תוכנית לקידום חיים משותפים של ערבים ויהודים של ארגון גבעת חביבה ועוד תוכניות.

התוכניות הללו לא רק נמצאות על הכוונת של קיש, אלא גם על הכוונת של מעוז, ונראה שמה שמנסה קיש לעשות הוא להקדים את מעוז ולאגף אותו מימין - ובכך לסמן טריטוריה.