קיש למורים, ברקע האולטימטום של ארז: "מסגרת התקציב לא תיפגע"

לאחר שיו"ר ארגון המורים הזהיר כי ללא השגת הסכם מול משרדי החינוך והאוצר שנת הלימודים בתיכונים לא תיפתח, שיגר השק קיש מכתב למורים העל-יסודיים: "האוצר התחייב שלא תהיה פגיעה במסגרת התקציב; אי-חתימה על הסכם ראוי תהיה פגיעה קשה ומיותרת במורים. יש למנוע שביתה"

זמן צפייה: 01:29

ברקע האולטימטום של יו"ר ארגון המורים רן ארז כי ללא הסכם מול משרד החינוך ומשרד האוצר לא תיפתח שנת הלימודים בתיכונים, שר החינוך יואב קיש שלח היום (רביעי) מכתב למורי התיכונים בישראל, ופירט על הליך המשא ומתן מול הארגון והבטיח: "בניגוד למה שנכתב על ידי ארגון המורים, לאחר מאמצים רבים ומשותפים, שר האוצר התחייב בפניי שלא תהיה כל פגיעה במסגרת התקציב כפי שהובטחה, וזאת למרות הלחצים התקציביים עקב המלחמה".

"בתחילת שנת הלימודים הקודמת הגענו להסכמות אשר אפשרו את פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד", כתב קיש על המו"מ, והמשיך: "לצערי, כשהגיע הרגע לחתום על ההסכם, הייתה נסיגה בעמדות ארגון המורים, שהובילה לחוסר הסכמות ולאי חתימה על הסכם היסטורי לטובתכם מורי ישראל".

לטענתו של קיש, "התוספת שהובטחה למורים תינתן. המשמעות היא שתוספת זו, תאפשר העלאת שכר של 2,000 שקלים בתקופת ההסכם ותוספות רבות למורים, כך שתהיה מעטפת תגמול ראויה למורי ארגון המורים".

שר החינוך יואב קיש במליאת הכנסת
שר החינוך יואב קיש במליאת הכנסת

שר החינוך המשיך: "אני מאמין שבתקופה זו, בה מדינת ישראל נמצאת במלחמה, ולאחר כל מה שעברו המורים והנוער, אין שום אפשרות מלבד חתימה על הסכם טוב וראוי למורי הארגון שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים ללא שביתות. זו האחריות שלי, של ארגון המורים, של האוצר ושל השלטון המקומי. "אי חתימה על הסכם שנותן מענה ראוי למורים, בגלל ניסיון לשפר איזושהי עמדה במשא ומתן, תהיה פגיעה קשה ומיותרת במורים, בשכרם ובמערכת כולה".

בתוך כך, קיש הורה לפרסם בימים הקרובים את ציוני הבגרות לעתודאים ולתלמידים שנרשמו ללימודים אקדמיים: "לא נאפשר מצב שבו תלמידי ישראל יהיו בני ערובה במאבק על הסכם השכר. אנחנו ממשיכים לפעול במרץ, תוך השקעת מאמצים רבים, על מנת ששנת הלימודים בתיכונים תפתח כסדרה, ושכלל ציוני הבגרות יפורסמו בהקדם".

משרד האוצר
מטה משרד האוצר בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר המשיך המשא ומתן בין משרד החינוך ומשרד האוצר לבין ארגון המורים סביב תנאי העסקה, ובמשרד החינוך הגדירו את הפגישה כ"מכרעת". אולם, בארגון המורים משוכנעים כי לא יצליחו להגיע להסכמות. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הבהיר במהלך החודשים האחרונים כי אם לא ייחתם הסכם שכר, שנת הלימודים לא תיפתח בתיכונים.

בתגובה האשים ארז את משרד האוצר והחינוך ואמר כי הם "מנהלים מו"מ פיקטיבי כדי לפוצץ אותו ולהאשים בכך את המורים. לקחו את הכסף לנושאים קואליציוניים ומעמידים פנים כאילו הם מעוניינים בהסכם. ידע כל הורה בישראל, האוצר מעדיף את הפוליטיקאים על פני התלמידים והמורים".