קיש על הקיצוץ בתוכנית הסובלנות ללהט"ב: "לא אאשר פגיעה"

בתגובה לפרסום בחדשות 13, לפיו משרד החינוך הוציא לפועל קיצוץ דרמטי של 85% מתקציב "תוכנית לסובלנות", שמטרתה להעביר מסרי סובלנות בנוגע לקהילה הגאה, שר החינוך מסר כי "הנושא ייבדק ובמידת הצורך יתוקן". הוא הוסיף: "אמשיך להכניס תוכניות ולקדם סובלנות וקבלת השונה למען ילדינו"

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בתגובה לפרסום אמש במהדורה המרכזית, לפיו משרד החינוך הוציא לפועל קיצוץ דרמטי של 85% מתקציב "תוכנית לסובלנות", שמטרתה להעביר מסרי סובלנות בנוגע לקהילה הגאה, שר החינוך יואב קיש אמר היום (שני) כי "הנושא ייבדק ובמידת הצורך יתוקן".

"אחד באפריל הוא יום של מתיחות אבל יש נושאים שחייבים רצינות וטיפול", כתב קיש בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, "כשר החינוך אמשיך להכניס תוכניות ולקדם סובלנות וקבלת השונה למען ילדינו. אתמול התקבלה פנייה למשרד החינוך על ביטול התקציב לתקנת הסובלנות, תקנה חשובה שאין בכוונתי לאשר פגיעה בה".

מארגון איגי נמסר: "האמירה של קיש צריכה לפגוש את המציאות. במציאות הקיצוץ כבר החל ובתי הספר לא יכולים להכניס אותנו לבתי הספר עד שלא יראו את הכסף. בינתיים הנוער הגאה מופקר בדיוק כמו שאבי מעוז רוצה. מילים והבטחות כבר שמענו - עכשיו מעשים. האוצר והחינוך צריכים להביא את הכסף שכבר הובטח לתקנה ולתקן את הנזק שכבר החל בהקדם האפשרי. אם הם רוצים שנאמין - שיוכיחו במעשים שאבי מעוז הוא לא שר החינוך".

מצעד הגאווה בתל אביב 2023
מצעד הגאווה בתל אביב (ארכיון) | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אמש במהדורה פורסם כי בעקבות הקיצוץ יוקצו לתוכנית בתקציב 2024 כ-300 אלף שקלים במקום 3 מיליון. כתוצאה מכך 4,200 סדנאות בנושא סבלנות יבוטלו - ו-145 אלף תלמידים לא ייחשפו לתכנים המועברים בהם, זאת דווקא כאשר ארגוני חינוך להט"בים מזהים בבתי הספר עלייה במקרי האלימות המופנים נגד תלמידים המשתייכים לקהילה.

מור נהרי, מנכ"לית ארגון חושן שמעביר חלק ניכר מהסדנאות שבוטלו עקב הקיצוץ, שיגרה מכתב לשר החינוך קיש, בו ביקשה למצוא פתרון לפני חופשת פסח ותחילת תקיפת הבגרויות. ממשרד החינוך נמסר אמש בתגובה: "אין ולא הייתה כוונה לקצץ בפעילות מעבר לקיצוץ הרוחבי שחל על כל סעיפי התקציב בגין המלחמה. בהמשך לפנייתכם, הנושא ייבדק ובמידה וימצא ליקוי הוא יטופל".