במחאה על המהפכה המשפטית: האגודה למען הלהט"ב הפיצה עותק מזויף של הבגרות באזרחות

ברשתות החברתיות הופץ עותק מזויף של בחינת הבגרות הנערכת היום בבתיה"ס התיכוניים, ובו ביקורת נוקבת על מדיניות הממשלה החדשה. שאלות הבחינה נוסחו באופן המתנגד ובז לשינויים המתוכננים במערכת המשפט, אך במשרד החינוך הבהירו כי מדובר בשאלון מזויף - ובהמשך לקחה האגודה למען הקהילה הגאה אחריות על המעשה: "השיעור החשוב באמת הוא שבלי דמוקרטיה אין זכויות ואין אזרחות"

חינוך, תלמידים, סטודנטים. בגרות, פסיכומטרי, מבחן בגרות, מבחן, בוחן, כיתה

האגודה למען הלהט"ב הפיצה היום (חמישי) עותק מזויף של הבגרות באזרחות כאות מחאה על המהפכה המשפטית. בהודעה שפורסמה מטעם האגודה נמסר כי "בשעה בה אלפים נבחנים בבבגרות באזרחות, השיעור החשוב באמת הוא שבלי דמוקרטיה אין זכויות ואין אזרחות. אנחנו כאן כדי להזכיר את זה לכל אזרח ואזרחית בישראל".

מוקדם יותר היום, הופץ ברשתות החברתיות עותק מזויף של בחינת הבגרות באזרחות, ובה ביקורת נוקבת על הממשלה החדשה ועל מדיניותה. שאלות הבחינה בשאלון המפוברק נוסחו באופן המתנגד ובז לשינויים שממשלת נתניהו מעוניינת לבצע במערכת המשפט, ולפגיעה הפוטנציאלית בזכויות האדם כתוצאה מהמהפכה המשפטית. במשרד החינוך הבהירו כי "מדובר בפייק מוחלט" וכי זהו לא טופס הבחינה.

הפרק הראשון של שאלון בחינת הבגרות המזויפת באזרחות
הפרק הראשון של שאלון בחינת הבגרות המזויפת באזרחות

אחת משאלות המבחן נוסחה כך: "'חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו' מונע אפליה ופגיעה באזרחים ומגן על זכויות אדם באשר הוא אדם. הסבר מדוע מבקשת הממשלה לבטל את ההגנה על זכויות אדם וכיצד ביטול החוק ישפיע על חיי היומיום של ישראלים מ-3 קבוצות שונות בחברה".

שאלה נוספת שהופצה במבחן המזויף: "ממשלת הונגריה אוסרת להציג פומבית תכנים שנוגעים בקהילה הלהט"בית. כתוצאה מכך, התגברה משמעותית הפגיעה הפיזית והאפליה הממסדית כלפי הקהילה. ציין שלושה חוקים לפחות שיכולה ממשלת ישראל לחוקק על מנת לצמצם את הנוכחות של הקהילה הלהט"בית במרחב הציבורי בישראל? נמק האם פעילות זו עומדת בסתירה לחוקים המגנים על זכויות אדם?".

חה''כ משה קינלי טור-פז מבקר בביה''ס הדמוקרטי ''לב השרון''. היום
חה''כ משה קינלי טור-פז מבקר בביה''ס הדמוקרטי ''לב השרון''. היום

ברקע ההנחיה החדשה של משרד החינוך לפיה אסור לגורמים וגופים פוליטיים להיכנס למוסדות חינוך ללא אישורו של השר יואב קיש, ח"כ משה קינלי טור-פז מיש עתיד הגיע הבוקר לביה"ס הדמוקרטי "לב השרון" שבאבן יהודה, שם נפגש עם מנהל בית הספר, הצוות החינוכי ועם התלמידים.

"הגעתי לכנסת כדי לקדם את החינוך בישראל. לשם כך צריך להכיר את השטח ברגליים. הגעתי היום לשמוע את התלמידים ולבדוק את המענים הנדרשים. אם קיש חושב שהוא יכול למנוע מנבחרי הציבור לעשות את תפקידם הוא מוזמן לחזור לשיעור אזרחות בבתי הספר", נמסר מטעמו של קינלי טור-פז.