גורם במשרד הבריאות: להתחיל עם בתי ספר ולחכות עם הגנים

לפי המתווה, גני הילדים יחזרו לפעילות בפעימה הבאה, כשהעדיפות היא לאזורים בהם יש שכבות חלשות, כדי לאפשר להורים לצאת לעבוד. עוד ממליץ המשרד כי ילדים שמשפחתם בקבוצת סיכון - לא יגיעו

זמן צפייה: 04:00

גורם במשרד הבריאות אמר היום (חמישי) כי על פי המתווה שהציע המשרד, הומלץ לפתוח את בתי הספר בשבוע הבא, אך לחכות עם גני הילדים עד לפעימה הבאה, בעוד שבוע-שבועיים. לדברי הגורם, "ההחלטה היא של הממשלה אנחנו רק ממליצים". נוסף על כך, מסתמן כי בפעימה הבאה כיתות ד' ומעלה גם יוחזרו לפעילות.

עוד סיפר הגורם כי המתווה להחזרת גני הילדים לפעילות דומה לזה של בתי הספר, לפיו הילדים בגן יחולקו לשתי קבוצות כשבכל אחת יש 15 ילדים. כל קבוצה כזו תתחלק לשתי תתי קבוצות של בין שבעה לשמונה ילדים שיעשו פעילויות בנפרד. על פי ההצעה, הגננת תעבור בין שתי הקבוצות באמצע היום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גננות, אמנים ומאמני כושר: מחאות בת"א ובי-ם בצל החזרה לשגרה

בשל אחוז תחלואה גבוה: יוטל סגר על מספר שכונות בירושלים

השוטר נדקר, מתאושש – ומגיב בירי: תיעוד האירוע בראש העין

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

כמו כן, לפי הגורם במשרד החינוך, חזרה לפעילות הגנים שבהם נמצאים ילדי השכבות החלשות תועדף, כדי לאפשר את היציאה של ההורים לעבודה. המשרד אף המליץ כי ילדים שבני המשפחות שלהם בסיכון או ילדים עם מחלות שמסכנות - לא יגיעו לגנים ולבתי הספר.

שר הכלכלה אלי כהן אמר בריאיון בחדשות 13 כי "גני הילדים צריכים להיפתח ביום ראשון - אנחנו צריכים לשחרר את המשק. לפי ההערכה שלי נהיה בסיטואציה הזו עד סוף חודש מאי, והענפים יחזרו למסחר באופן הדרגתי. רק בתחילת יוני נתחיל לחזור לשגרה".

מוקדם יותר היום נערכה בכיכר רבין מחאת הגננות נגד החזרה לפעילות, כאשר לטענתן, איש לא הכין אותן לנהלים החדשים של התמודדות עם נגיף הקורונה. כמו כן, הן מעוניינות בסיוע כלכלי בשל הפסקת הפעילות בשבועות האחרונים. זאת, על רקע מתווה החזרה ללימודים שהציג משרד החינוך.