דוח: שליש מהפגיעות ברשת - על רקע מיני; 70% מהנפגעים - ילדות

מנתוני המטה הלאומי להגנה על ילדים עולה שיותר מ-12 אלף פניות הגיעו מאז 2018 למוקד 105. רוב הנפגעים בגילי 14-12, רוב הפוגעים בני 16-13. "על ההורים להיות מעורבים בהרגלי הגלישה"

זמן צפייה: 11:14

יותר משליש מהפגיעות ברשת מתרחשות על רקע מיני, והיתר על רקע בריונות, הצקה, ביוש ("שיימינג"), הטרדה ואיום בהתאבדות - כל עולה מנתוני המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת שפורסמו היום (ראשון).

מאז תחילת פעילות מוקד 105 בפברואר 2018 ועד לסוף שנת 2019, נפתחו וטופלו יותר מ-12 אלף אירועים. עוד עלה כי רוב הנפגעים הם בני 14-12, וגם הפוגעים עצמם רובם בגילי 16-13. 69% מהפניות למוקד היו של ילדות ונערות ו-31% של ילדים ונערים. לפי הדוח, 77% מהפוגעים הינם גברים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

תביעות בהאג ותוכנית חלופית: ה"אינתיפאדה מדינית" של אבו מאזן

מזג האוויר: גל קור קיצוני מגיע לישראל; ייתכן שלג קל בירושלים

לאחר תחקיר "המפצח": טייקון הקולנוע הישראלי יואשם כפוף לשימוע

ילדה גולשת באינטרנט
ילדה גולשת באינטרנט | צילום: Getty Images

הנתונים מראים כי רק 28% מהפניות נעשו מהנפגעים עצמם, וכל יתר הפניות נעשו מההורים (38%) ומצוותי החינוך (10%). למוקד פנו גם אגודות ופורומים, עדים לפגיעה באחר, קרובי משפחה ועוד - אם כי במספרים נמוכים יותר.

במהלך השבוע יתקיימו פעילויות מגוונות גם במערכת החינוך להעלאת המודעות לגלישה בטוחה ולמתן כלים למוגנות ולדיווח במקרי פגיעה. הפעילויות יתמקדו בתופעת הצילום, השיתוף וההפצה של תמונות וסרטונים וכן הדגשת ההיבט הפלילי שאינו מוכר מספיק בקרב ילדים והורים.

כמו כן, במהלך השבוע יתקיים צ'אט לייב בדף הפייסבוק של המטה הלאומי בשיתוף אנשי מקצוע המתמחים, בין היתר, בגלישה בטוחה ברשת, הדרכת הורים למוגנות, זיהוי סימני מצוקה, איומים וסכנות נגד קטינים ועוד. הגולשים יוכלו להפנות למומחים שאלות בזמן אמת.

"השבוע יעמוד בסימן 'סוף שיתוף במחשבה תחילה'", אמר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. "אנו נמשיך להגן על הילדים ובני הנוער וקוראים להורים להיות מעורבים יותר בהרגלי הגלישה של ילדיהם כדי להימנע מחשיפה לסכנות מיותרות ברשת".