בהצלחה להורים: הסתדרות המורים תשבית את הלימודים ביום ב' החל מ-13:00

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה על קיום הפגנה בתל אביב ביום שני הקרוב בשעה 18:00 על רקע הסכסוך המתמשך עם האוצר בנוגע להסכם השכר של עובדי ההוראה. עם זאת, בהודעת בן דוד נכתב כי הלימודים יסתיימו באותו יום בשעה 13:00 בכל מוסדות החינוך כולל החינוך המיוחד

זמן צפייה: 05:11

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד קראה היום (שלישי) לכל עובדי ההוראה לצאת ולהפגין, על רקע התנהלות האוצר בכל הנוגע להסכם השכר בין הגופים. ההפגנה תתקיים ביום שני הבא בשעה 18:00 ברחבת מוזיאון תל אביב. אלא שבהודעה נכתב כי הלימודים בכל מוסדות הלימוד, כולל בחינוך המיוחד, יסתיימו באותו היום בשעה 13:00 כדי לאפשר לעובדי ההוראה להספיק ולהגיע להפגנה וזאת למורת רוחם של הורים רבים שיצטרכו למצוא פתרון.

במכתב ששלחה הבוקר בן דוד בו קראה לעובדי הוראה להגיע להפגנה, היא כתבה כי "השלכות התנהלות זו של האוצר לא פחות ממזעזעות. עובדי הוראה רבים כבר עזבו את המערכת ועוד רבים מתכוונים לעשות כך בסוף השנה הנוכחית. בואו לצעוק בקול ברור: די להרס מערכת החינוך. די לפגיעה בעובדות ובעובדי הוראה".

אודליה שינדורף מהנהגת ההורים הארצית אמרה בעקבות הודעת הסתדרות המורים: "מאבק המורים לשכר גבוה הוא משותף לכולם, אבל התלמידים אינם שק החבטות וקלף בידי המורים. עיצומים פראיים אינם מקובלים ולא יועילו".

יפה בן דויד, העולם הבוקר
יפה בן דויד, מזכ''לית הסתדרות המורים

בן דויד הוסיפה כי "כדי למנוע את הפגיעה האנושה הזאת במערכת החינוך, בעובדות ובעובדי ההוראה ובתלמידים - הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה ונערכת להסלמת המאבק עד שייחתם הסכם שכר ראוי שיבטיח את יציבות ואיכות החינוך בישראל. די לייבש את מערכת החינוך".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2305222107' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון עם יו"ר ארגון המורים רן ארז' poster='' kid='1_5v36j36k' duration='275']

כזכור, אתמול במהלך המהדורה המרכזית, התראיין יו"ר ארגון המורים רן ארז שתקף את שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון בעקבות הרפורמה החדשה שלה במערכת החינוך. ארז טען כי תיתכן שביתה בבתי הספר כבר השנה, במטרה "למנוע את הנזק למערכת החינוך".

המשבר במערכת החינוך מביא לעלייה בדרגת האיומים של היו"ר נגד הרפורמה, כשלדבריו: "לא היה שר חינוך שעשה נזק כזה גדול למערכת החינוך כמו שאשא ביטון, ואם צריך לשבות חודשיים נשבות חודשיים, אם צריך הפגנות או עיצומים - נעשה זאת. אני חושב שזו השרה הכי גרועה, כי בהיותה דוקטור ומורה לפני 12 שנה בכיתה ז', היא חושבת שיש לה מונופול על השכל הישר, אבל אנחנו לא פחות טובים ממנה, השרים מתחלפים אבל המורים נשארים".