הרב קנייבסקי הורה לפתוח מחר את תלמודי התורה - וחזר בו

מנהיג הציבורי הליטאי הורה לבכירים במערכת החינוך החרדית לפתוח כבר מחר את המוסדות - "עדיף בהסכמה". בהמשך, לבקשת ראש עיריית י-ם, הנחה כי הלימודים לא ייפתחו עד שתתקבל הסכמה עם הרשויות

זמן צפייה: 00:58

הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הציבור הליטאי שנדבק בקורונה, הורה היום (ראשון) לבכירים במוסדות החניוך החרדיים לפתוח את תלמודי התורה של הבנים כבר מחר - "עדיף בהסכמה". בהמשך, לבקשת ראש העיר ירושלים משה ליאון, הורה הרב כי הלימודים לא ייפתחו עד שיתקבלו הסכמות עם הרשויות.

עוד לפני הודעת הרב, מוסדות חינוך בביתר עילית, מודיעין עילית ומקומות נוספים שלחו הודעות להורים - והודיעו כי הלימודים יתחדשו מחר כרגיל.

בשבועות הקרובים צפוי עימות נרחב סביב הסגירה של הערים האדומות, שרובן חרדיות ממונה הקורונה רוני גמזו דורש שהסגר בהן יימשך ללא הקלות עד להגעה לרף התחלואה הרצוי - והדבר צפוי לעורר מחלוקת חריפה. קנייבסקי הביע את הסכמתו להצעה המתגבשת של תמיכה בהמשך הסגרים בערים האדומות (החרדיות בעיקר) תמורת פתיחת הלימודים בישיבות.

עוד בחדשות 13:

ראש שירותי בריאות הציבור: כנראה לא נחזור ללימודים בשבוע הבא

עוד טלטלה באוצר: המנכ"לית קרן טרנר פורשת מתפקידה

דיון בוועדת החוקה: "נבחן חתונות במגבלת התקהלות של 20 איש"

הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי
הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי

מוקדם יותר היום ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס הציגה את המתווה היציאה מהסגר, והצהירה כי בניגוד לדיווחים לפיהם, ככל הנראה, מערכת החינוך תיפתח בחלקה כבר ביום ראשון הבא - זה לא צפוי לקרות. "לדעתי, לא נחזור ללימודים ביום ראשון הקרוב", אמרה. "אנחנו כרגע לא עומדים במדדי התחלואה שהצבנו לעצמנו. העקרון הוא תנועה לפי מדדי תחלואה - ולא לפי תאריכים".

ד"ר אלרעי הוסיפה כי "הנתונים מעודדים. יש סימנים ראשוניים שיש לנו שליטה במגפה, אנחנו לא נמצאים בעלייה של חולים קשים בבתי החולים - שזה מה שהדאיג אותנו". אלרעי הבהירה כי אם אנחנו לא רוצים להיכנס לסגר שלישי, יש לקבל את ההחלטות לפי מדדי התחלואה. "אני יודעת שזה קשה, אבל אי אפשר לקבוע תאריך ללא קשר לתחלואה בין כל שלב ושלב יהיו לפחות שבועיים. ראינו מה קרה בפעם הקודמת - ואסור לחזור על הטעות הזאת".

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כחלק מאסטרטגיית היציאה מהסגר, בכוונתו לבחון כבר בשעות הקרובות את פתיחת העסקים הקטנים וכן את מערכת החינוך לגיל הרך. "יש סימנים ראשונים של הצלחה", אמר, "אבל אנחנו צריכים עוד כמה ימים כדי לבחון את זה, וגם אז היציאה תהיה מדורגת, אחראית וזהירה".