קיש הציע פשרה לסיום העיצומים בתיכונים, רן ארז סירב: "ספין"

שר החינוך יואב קיש פנה לפני החג ליו"ר ארגון המורים רן ארז בהצעת פשרה לסיום העיצומים, אך האחרון סירב - ותקף: "עוד ספין של שר החינוך שבמשך חודשים רבים לא עשה שום מאמץ לקדם את המשא ומתן"

שר החינוך קיש ורן ארז
שר החינוך קיש ורן ארז | צילום: יונתן זינדל, אבשלום ששוני/פלאש 90

פרסום ראשון: שבוע לפני תום שנת הלימודים בתיכונים - שר החינוך יואב קיש פנה לפני החג ליו"ר ארגון המורים רן ארז בהצעת פשרה לסיום העיצומים, אך האחרון סירב. כך נודע היום (חמישי) לחדשות 13.

קיש פנה טלפונית ובמכתב לארז, והציע מתווה פשרה לסיום העיצומים, שלפיו השר יפנה לממונה על השכר ויבקש להשהות את ניכוי השכר עד סוף אוגוסט. בתמורה - המורים יפסיקו את העיצומים לתקופה זו ותעודות הסיום יחולקו לתלמידים. קיש ביקש מרן ארז תשובה עד כניסת החג - והאחרון השיב בשלילה.

יו"ר ארגון המורים רן ארז
יו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בשיחה עם חדשות 13 הסביר רן ארז: "עוד ספין של שר החינוך, שבמשך חודשים רבים לא עשה שום מאמץ לקדם את המשא ומתן. לקראת הריאיון שלו בחדשות 13 הוא שלח מכתב שלמעשה הוא מעשה נוכלות. הוא ינסה לבקש שישהו את המקדמות ואנחנו נעצור את העיצומים? משרד האוצר בשלו - רוצה חוזים אישיים והפרטה של מערכת החינוך. לא ניתן לו יד. אם לא יושג הסכם - שנת הלימודים הבאה לא תיפתח".
.
יוזכר כי מדובר בשנה השניה שבה תלמידי התיכונים לא מקבלים תעודות סיום, אחרי חודשים של לימודים משובשים במסגרת העיצומים שכוללים השבתות, עצירת הטיולים ואי מתן ציונים.