ביקשה להדליק נרות זכרון באונ' בן-גוריון - וסורבה: "בושה למוסד בישראל"

קלרה בן שושן, סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ופעילה בתנועת הימין "אם תרצו", ביקשה להדליק נרות זכרון לזכר נרצחי הפיגוע באריאל - וסורבה בטענה שמדובר באירוע פוליטי. "מצער מאוד שהנהלת מוסד אקדמי ציבורי רואה הדלקת נרות לזכר נרצחים בפיגוע בתור אירוע פוליטי"

זמן צפייה: 01:16

אירוע חריג התרחש היום (שלישי) באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע, כשקלרה בן שושן, סטודנטית באוניברסיטה ורכזת בתנועת הימין ״אם תרצו״, ביקשה להדליק נרות לזכר נרצחי הפיגוע באריאל - וסורבה. בהנהלת האוניברסיטה הסבירו לה כי תוכל לעשות זאת רק בעוד יומיים כי מדובר באירוע פוליטי: ״על פי סעיף 3.4.3 ניתן לקיים פעילות ציבורית פוליטית בתגובה לאירועים אקטואליים במקרים שבהם יש הצדקה לקיים את הפעילות בדחיפות, וזאת לאחר מסירת הודעה מראש לפחות שני ימי עבודה לפני הפעילות״.

בתנועת "אם תרצו" טענו כי לאחר שהפעילה החליטה להקים את פינת הזיכרון מחוץ לקמפוס, פנו אליה המאבטחים ודרשו ממנה לחצות את הכביש משום שהכניסה הינה 'שטח האוניברסיטה'. עוד ציינו כי בן שושן שעלתה מצרפת לפני מספר שנים, פרצה בבכי במהלך האירוע, והמשיכה לדרוש לקיים פינת זכרון לכל הפחות בכניסה לאוניברסיטה. רק לאחר מכן הנהלת האוניברסיטה אישרה את פינת הזיכרון בכניסה למוסד.

אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע
אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע | צילום: flickr by heatkernel

הסטודנטית מסרה בתגובה: "מצער מאוד שהנהלת מוסד אקדמי ציבורי, הממומן בידי אזרחי ישראל, רואה הדלקת נרות לזכר נרצחים בפיגוע בתור אירוע פוליטי. עוד יותר מצער שההנהלה לא מצאה לנכון בעצמה להדליק נרות לזכרם. העובדה שמאבטחים נשלחו להרחיק אותי ככל האפשר גם מהכניסה לאוניברסיטה, מעידה על ליקוי מאורות חמור. היה ברור שהלחץ של מרצים אשר תמכו בסטודנטית שביקשה לזכור את השהידים ישפיע, אבל לא חשבתי שזה יקרה כל כך מהר. בושה למוסד ציוני במדינת ישראל שזו ההתנהלות שלו. כשעליתי לישראל לא חלמתי בחיים שאתקל בכזו אטימות''

מאוניברסיטת בן-גוריון נמסר בתגובה כי “בקשת ‘אם תרצו’ לקיים את האירוע אושרה. לצערנו ‘אם תרצו’ סירבו לאישור ולא נענו לפעול על פי הנהלים. לאחר שבחרו לקיים אירוע פרטי מחוץ לקמפוס, הם התבקשו ע”י המאבטחים לעשות זאת בצד על מנת שלא להפריע לעוברים ושבים, ואכן כך הם עשו. צר לנו על הניצול הציני והמכוער של הסטודנטית ושל אם תרצו את הפיגוע הנוראי ועוד בשעה שכולנו כואבים את מותם של חפים מפשע".