ח"כ מרגי מש"ס: "משרד החינוך חייב פינוי-בינוי"

חבר הכנסת שמכהן כיום כסגן יו"ר הכנסת התייחס להסכם התפקידים בין מפלגתו לליכוד, במסגרתו תקבל ש"ס שר במשרד החינוך: "היה רצוי שהכול היה תחת קורת גג אחת, אבל זה לא מצב אידיאלי. צריך לעשות חשבון נפש"

ח"כ ש"ס יעקב מרגי

אחרי שנחתם הלילה (חמישי) ההסכם בין הליכוד לש"ס, שבמסגרתו תקבל האחרונה שר במשרד החינוך - אמר סגן יו"ר הכנסת ח"כ יעקב מרגי כי "משרד החינוך חייב פינוי-בינוי. אם משרד החינוך היה לשביעות רצוני, הייתי מצר על כל מה שקורה עם פיצולי הסמכויות במשרד".

ח"כ מרגי התראיין בוועידת ה-MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי, ואמר כי צריך להביא לתלמידי ישראל "מערכת חינוך חדשנית, צופת פני עתיד". עוד אמר מרגי: "היה רצוי שהכול היה תחת קורת גג אחת, אבל זה לא מצב אידיאלי. צריך לעשות חשבון נפש – למה השותפים דורשים מה שהם דורשים? בגלל הפקידות שקיבלה כוח רב במשרדים השונים. למשל סמוטריץ, אם האוכלוסייה שהוא היה מייצג הייתה מקבלת מענה מספיק מהמנהל האזרחי – הוא לא היה דורש את זה".

הושג הסכם בין ש''ס לליכוד
הושג הסכם בין ש''ס לליכוד

בתוך כך, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר מיכל כהן הגיבה על ההסכם בין ש"ס לליכוד שפורסם היום ואמרה כי "מדובר בפירוק מערכת החינוך. לכל מגזר תהיה מערכת משלו, עם תכנים משלו. הנזקים צפויים להיות רחבים ועמוקים. פירוק החינוך לגורמים יעמיק את הפערים בישראל בין אוכלוסיות חזקות לחלשות, בין רשויות עשירות למוחלשות. ראשי הרשיות ומנהלי בתי הספר הופכים לשומרי הסף החשובים במערכת בצוותא עם ההורים".

כאמור, במסגרת הסכם התפקידים עם הליכוד, מפלגת ש"ס תקבל את המשרד לשירותי דת ואת משרד הרווחה והביטחון החברתי, ושני שרים נוספים מטעמה יכהנו כשר במשרד החינוך וכשר במשרד הפנים. יושב ראש המפלגה הרב אריה דרעי יכהן כמשנה לראש הממשלה לאורך כל תקופת כהונת הממשלה.

אריה דרעי
אריה דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דרעי גם יכהן במחצית הראשונה של כהונת הממשלה כשר הפנים וכשר הבריאות, ובמחצית השנייה של כהונת הממשלה יכהן הרב דרעי כשר האוצר במקום שר הפנים והבריאות. מש"ס נמסר כי "עד לחתימת ההסכם הקואליציוני המלא יסוכמו הסמכויות הנוספות הקשורות למשרדים שתחת אחריות ש"ס".

דבריו של ח"כ מרגי באים על רקע ביקורות חריפות על פירוק מערכת החינוך, לאחר שנחשף בחדשות 13 ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לאבי מעוז, יו"ר נעם, לפיו תועבר לאחריות מעוז היחידה לתכניות חיצוניות וקידום שותפויות ממשרד החינוך, על תקציביה ותקניה.

בעקבות החשיפה, ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד שלח בשבוע שעבר מכתב פתוח לכל ראשי וראשות הערים והמועצות בארץ בו התייחס לסוגיה: "אני כותב אליכם בדאגה רבה לעתיד מערכת החינוך והמדינה, שכן הממשלה החדשה המוקמת בישראל, הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצונים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית כפי שאתם יודעים מדובר במפלגה קיצונית, גזענית, הומופובית ומסוכנת. אני קורא לכם לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפיות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז", כתב לפיד.