"אלון קסטיאל אנס אותי": המחאה של אחת המתלוננות נגד השחרור המוקדם

יממה לאחר החלטת ועדת השחרורים על שחרור מוקדם לאיש חיי הלילה שהורשע בעבירות מין, עירד מרציאנו-צייגר תלתה ברחבי העיר תל אביב שלטים נגד ההחלטה. "אם הוא מבקש הקלה, זה אומר שהוא לא באמת מבין מה הוא עשה"

השלטים שתלתה עירד מרציאנו בתל אביב נגד שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל
השלטים שתלתה עירד מרציאנו בתל אביב נגד שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל | צילום: מתוך פייסבוק

יממה לאחר החלטת ועדת השחרורים על שחרור מוקדם לעבריין המין אלון קסטיאל, והרוחות סביב ההחלטה עדיין סוערות. עירד מרציאנו-צייגר, אחת המתלוננות נגד קסטיאל, תלתה היום (שלישי) שלטים בכמה מוקדים בתל אביב, בהם נכתב "אלון קסטיאל אנס אותי".

שלט שתלתה עירד מרציאנו במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב נגד שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל
שלט שתלתה עירד מרציאנו במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב נגד שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל | צילום: מתוך פייסבוק

"אני לא מוצאת מילים", אמרה מרציאנו-צייגר לחדשות 13, "בגלל זה ישבתי עד אתמול מאוחר בלילה וכתבתי את הטקסטים על הכרזות, כי אין לי מילים. שמתי באנר מול בית המשפט עם ציטוטים מהעדויות שלי ושל נפגעות אחרות ושמתי גם 17 איקסים, בשם 17 נפגעות שלא נכללו בכתב האישום".

שלט שתלתה עירד מרציאנו במתחם הבימה בתל אביב נגד שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל
שלט שתלתה עירד מרציאנו במתחם הבימה בתל אביב נגד שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל | צילום: מתוך פייסבוק

"רק ארבע מתלוננות נכללו בסופו של דבר בכתב האישום", הוסיפה, "הוא קיבל עונש לא מידתי, ועכשיו גם מבקש להפחית בעונשו. איך זה מסתדר עם הטענה שהוא מבין מה שהוא עשה? אם הוא לוקח אחריות מלאה על מעשיו, כמו שהוא טוען, שימצה את העונש עד תומו. יש פה כשל לוגי. אם הוא מבקש הקלה, זה אומר שהוא לא באמת מבין מה הוא עשה. זה פשוט ספין".

עבריין המין אלון קסטיאל
עבריין המין אלון קסטיאל

לבקשת הפרקליטות לעיכוב ביצוע עד להחלטה אם לערער על השחרור המוקדם, בית המשפט אישר עיכוב של שבוע. בדיון הקודם בוועדת השחרורים טען קסטיאל כי הוא עבר את הטיפול הנדרש ואף קיבל אחריות על מעשיו. עם זאת, בחודש אוגוסט האחרון נדחתה בקשתו של קסטיאל לשחרור מוקדם.

אלון קסטיאל בבית המשפט(חדשות עשר )
אלון קסטיאל בבית המשפט (ארכיון)

כזכור, בשנת 2018 נשלח קסטיאל לארבע שנות מאסר ועוד תשעה חודשים במסגרת הסדר טיעון, והוא מרצה את עונשו בכלא חרמון. קסטיאל הורשע בעבירות של ניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית. הוא הואשם גם באונס, אך לא הורשע.

שלט שתלתה עירד מרציאנו במוזיאון תל אביב לאמנות נגד שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל
שלט שתלתה עירד מרציאנו במוזיאון תל אביב לאמנות נגד שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל | צילום: מתוך פייסבוק

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין, אמרה אתמול בתגובה להחלטת ועדת השחרורים: "שחרורו המוקדם של קסטיאל הוא יריקה נוספת בפרצופן של הנפגעות ושל הציבור כולו. יותר מ-15 נשים התלוננו במשטרה. צריך לזכור שקסטיאל קיבל עסקת טיעון מקלה על עבירות אינוס, בעיקר בשל הדרישה ההזויה מהנפגעות לחשיפת הטיפול הנפשי שלהן. עכשיו גם שוכנעה ועדת השחרורים כי אינו מהווה יותר איום. טעות".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה: "ועדת השחרורים הפכה לועדת 'כל הקודם זוכה' - יידע כל עבריין מין שגזר הדין הוא רק פתח להתמקחות שערורייתית. איזה מסר נוראי לקורבנות עבירה, איזה מסר מזעזע לנשים אמיצות שאזרו אומץ להתלונן- בושה וחרפה".

שלט שתלתה עירד מרציאנו בתל אביב נגד שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל
שלט שתלתה עירד מרציאנו בתל אביב נגד שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל | צילום: מתוך פייסבוק