"מכעיס": הורים התבקשו לשלם שלא כחוק - ומסיבת החנוכה בוטלה

הורים רבים התלוננו כי גני הילדים דורשים מהם תשלום על מנת לערוך את החגיגה המסורתית במוסדות החינוכיים - למרות שמשרד החינוך אוסר על גביית כסף עבור פעילויות מסוג זה. "זה לא נעים"

זמן צפייה: 03:41

בזמן שרוב הילדים יחגגו את חנוכה במסיבות מושקעות בגנים שברחבי הארץ, מה שנחשב לאחד מרגעי השיא בשנת הלימודים בגנים, הורים רבים התלוננו על כך שמבטלים את חגיגת החנוכה בגני הילדים - בטענה שעל ההורים לממן את המסיבות. זאת, למרות שהנחיית משרד החינוך היא שאין לגבות תשלום על מסיבות מהסוג הזה. טניה זינגר, שחגיגת חנוכה של בנה בוטלה אמרה: "זה לא נעים. זאת השנה הראשונה של הילד שלי בגן הציבורי. היה לי חשוב שילמד על חגים חדשים".

הסיבה לביטול המסיבה: לא כל ההורים שילמו את תשלומי התל"ן, תוכנית לימודים נוספת, שכוללת בעיקר חוגים בזמן הצהרון ומוגדרים תשלומי רשות. בשבועות האחרונים קיבלו הורים לילדים בכמה גנים בעיר בת ים הודעות שכורכות את קיום מסיבות החנוכה באותם תשלומי רשות. באת ההודעות שנשלחו להורים נכתב: "במידה ולא יוסדר תשלום התל"ן, מסיבת חנוכה תתבטל ותהיה ללא הורים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשנייה האחרונה: אם מצילה את בנה מפגיעת אוטובוס ביפו • תיעוד

ארזתם לבד? מלון יוקם בשטח נתב"ג ויעניק שירותי טרום טיסה

אמא גננת ואבא עובד תברואה: המשפחה שסחפה את הרשת

ילדים חוגגים את חג החנוכה
ילדים חוגגים את חג החנוכה | צילום: חדשות 13

גם בכמה מהגנים ביישוב חריש הוחלט לבטל את המסיבה ולהמיר אותה בסדנה, כשגם עליה התבקשו ההורים לשלם. אמא לילדה בגן, שממומן על ידי העירייה סיפרה: "שמעתי על גן אחד שבו יש מסיבה. זאת, בעקבות כך שההורים שילמו כ-200 שקלים בתחילת השנה. מאיתנו גובים 180 שקלים".

חשוד להדגיש כי לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, שפורסם ביולי השנה אין לגבות תשלום נוסף עבור מסיבות כיתתיות, למעט מסיבת סיום. כמו כן, המלצת משרד החינוך היא לשתף את ההורים באירוע חג בגן כדי לתרום לחווית הילד. גלינה אסמלוב, שחגיגת חנוכה של בתה בוטלה אמרה: "זה מכעיס אותי. ממש רציתי שיהיה את זה לבת שלי, בשנה הראשונה שלה בגן".