משרד החינוך: שיעור הנוכחות ביום הראשון ללימודים - 88%

בהתאם לדיווחים של משרד החינוך, כ-100 אלף תלמידים בגיל 12 עד 18 קיבלו את מנת החיסון הראשונה בכל הרשויות. כ-40 אלף תלמידים נוספים לומדים במגרות החינוך בכיתות ח' עד י"ב בערים אדומות.

זמן צפייה: 04:21

מערכת החינוך פתחה הבוקר (רביעי) את שעריה לתלמידי בתי הספר והגנים. מדיווחים של משרד החינוך, שיעור הנוכחות ביום הראשון ללימודים הוא 88%. לפי שעה, נותרו 110,000 תלמידים בלמידה מרחוק או למידה בשטחים פתוחים בכיתות ח'-יב' בערים אדומות. בנוסף, כ-100 אלף תלמידים בגיל 12 עד 18 קיבלו את מנת החיסון הראשונה בכל הרשויות, וכ-40 אלף תלמידים נוספים לומדים במגרות החינוך בכיתות ח' עד י"ב בערים אדומות.

לאחר שבשבוע שעבר חולקו להורים ערכות לביצוע בדיקות קורונה מהירות, אלפי תלמידים בגנים ובכיתות א' עד ט' שנבדקו אמש בביתם ונמצאו חיוביים, לא הגיעו היום לבתי הספר. עם זאת, גם אם לא היו מציגים אישור - הם רשאים להיכנס למוסדות החינוך. כמו כן, כחלק מההיערכות, כל שכבה נכנסה בזמן אחר לשטח בית הספר, במטרה למונע התקהלות. במקביל, ישנם דיווחים על מחסור בבדיקות מהירות.

תלמידים בית ספר תקופת תקופה הקורונה קורונה מגפה מגיפה
בדרך למגבלות? תלמידים בכיתה בתקופת הקורונה | צילום: צילום: רויטרס

לפי מתווה החינוך שאושר מוקדם יותר השבוע בקבינט הקורונה, ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים יתקיימו לימודים מלאים, וביישובים האדומים הלמידה תתנהל כרגיל בגני הילדים, הצהרונים וכיתות א'-ד'. בכיתות ה'-ז' היישובים האדומים הלמידה תימשך, אך תוך נקיטת פעולות ל"צמצום מגעים".

המשמעות היא שבתי הספר יוכלו לבחור, למשל, ללמוד במתכונת של קבוצות או בשטח פתוח. כיתות ח'-יב' ביישובים האדומים יעברו ללמידה בשטח פתוח או למידה מרחוק, אם בכיתת האם יש פחות מ-70% פטורי בידוד.

תלמידים בית ספר תקופת תקופה הקורונה קורונה מגפה מגיפה
תלמידים בכיתה תחת מגבלות הקורונה | צילום: צילום: רויטרס

בחישוב פטורי הבידוד נכללים תלמידים מחלימים, מחוסנים בחיסון שני וחיוביים בבדיקה סרולוגית, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בכיתות שבהן יש יותר מ-70% פטורי בידוד ימשיכו ללמוד פיזית במסגרות. במהלך חודש ספטמבר יכללו גם תלמידים שקיבלו מנת חיסון ראשונה במניין הנדרש, אך הדבר לא יקנה להם פטור מבידוד במקרה של מגע עם חולה מאומת.