אין פתרון: הסתדרות המורים תשבית את הלימודים גם מחר

זה היום השני ברציפות לא יתקיימו לימודים בגנים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים ואולפנים כחלק ממאבק המורים לשיפור תנאי שכרם. מוסדות החינוך המיוחד יוחרגו. יפה בן דוד: "רואים שלאוצר יש כסף, אבל הוא מעדיף לתת אותו למפעילי קייטנות"

זמן צפייה: 01:44

הסתדרות המורים הודיעה הערב (רביעי) כי גם מחר ימשכו העיצומים של הסתדרות המורים והלימודים לא יתקיימו בגנים, בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובאולפנים ברחבי הארץ, זאת במסגרת המשך המחאה על תנאי שכר המורים, כאשר מוסדות החינוך המיוחד יוחרגו, ושם יתקיימו לימודים כרגיל.  כזכור, אמש החריפה הסתדרות המורים את צעדיה והודיעה לראשונה כי לא יתקיימו לימודים כלל

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד: "מסתבר שלאוצר יש כסף, אבל הוא מעדיף לתת אותו למפעילי קייטנות ולא למורים ולגננות. מודה לארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות על הסולידריות וההגנה על הסייעות מפני ניצול של האוצר".

גן ילדים בקורונה
גן ילדים בקורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הודיע שר האוצר אביגדור ליברמן כי משרדו יתקצב החל מיום ראשון ועד סוף שנת הלימודים את פעילות הקיץ בבתי הספר ובגני הילדים באמצעות סייעות יחד עם השלטון המקומי. המשמעות היא שסייעות יעבדו במוסדות המושבתים בעקבות עיצומי הסתדרות המורים בראשות יפה בן דוד.

במשרד אמרו כי ההחלטה נבעה כהפקת לקחים מתקופת הקורונה והבנה בדבר חשיבות השמירה על השגרה ומניעת הפגיעה הקשה בתלמידים ובהורים כאחד. בנוסף ציינו במשרד כי המהלך יצא לפועל זאת בנוסף לשביתות ושיבושים הרבים של הסתדרות המורים שפוגעים במערכת החינוך ומונעים את סיומה של שנת הלימודים כראוי.

אביגדור ליברמן יפה בן דוד
אביגדור ליברמן ויפה בן דוד | צילום: אבשלום ששוני, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד תקף את ההחלטה ואמר: "הסייעות ותומכות החינוך הן לא הכוח המאסף במערכת החינוך אלא נכס אנושי ומקצועי חשוב. הניסיון להטיל את כל נטל מערכת החינוך על גבן של הסייעות לא יצלח. לא אאפשר לאף גורם להפיל את כישלון המשא ומתן על ראשן של הסייעות. אני מודיע בכך שבכל בית ספר/ גן ילדים שלא תגיע מורה או גננת מוסמכת – הסייעות לא תגענה לעבודה. הסייעות תגענה לבית הספר של החופש הגדול ב-1/7 כפי שסוכם במקור".

יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות