גזרה את בגדי בעלה המתעלל - הפרקליטות דרשה להחמיר את עונשה

תקווה סבלה במשך 20 שנה מבעל שהתעלל בה כלכלית, נפשית ופיזית, וכשהתגרשו, סירב לשלם לה מזונות. לאחר ששמע את סיפורה, ביטל השופט את האישום וגזר עליה עבודות שירות. "לא חייבת להיות שפחה"

זמן צפייה: 08:08

במשך שני עשורים סבלה תקווה (שם בדוי), סבתא לארבעה נכדים, מבן זוגה שהתעלל בה פיזית, נפשית וכלכלית. לפני כשלוש שנים היא אזרה אומץ ודרשה לקבל גט, אך מאז הפרידה הוא לא שילם לה מזונות על חמשת ילדיהם. בעקבות כך, היא גזרה את בגדי המעצבים היקרים שלו ואמרה לו כי תרצח אותו, ואילו הוא הזמין עליה משטרה והוביל לחקירתה ולהגשת כתב אישום נגדה. שופט בית משפט השלום שהאזין לה, החליט לאור התמונה הכוללת לבטל את ההרשעה נגדה והסתפק במתן 100 שעות של שירות למען הציבור, אלא שהפרקליטות ערערה לבית המשפט המחוזי נגד ביטול ההרשעה בטענה כי לפני שבע שנים היא איימה על המנהלת של בתה ולכן הפעם יש להחמיר עמה.

"הכסף היה אצלו והוא היה מחליט מה קונים, איך ולמה", סיפרה תקווה, והוסיפה: "באחת הפעמים חזרנו מאירוע, וחרה לו מאוד שרקדתי ושמחתי עם חברותיי. כשהגענו הביתה, הורדתי את הראש כדי לחלוץ נעליים, ואז משום מקום הוא נתן לי בעיטה בסנטר. עפתי אחורה ואז הוא קרע מעליי את השמלה וזרק עליי את המגירות שהיו לידו". באירוע אחר, תיארה תקווה: "רציתי לצאת מהבית לבלות והוא התעצבן עלי שאני הייתי לבושה לטעמו יפה מדי, אז הוא לקח את החצובה של הגז וזרק אותה עליי. בנס אני הזזתי את הראש. זה עשה חור בפלדלת. אם לא הייתי מזיזה את הראש, הייתי הולכת".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקרב על תכנית המענקים: בסביבת גנץ דחו תזכירי חוק שהפיץ האוצר

יותר הוצאו לחל"ת – פחות פוטרו: השפעת המגפה על נשים במשק

כתב אישום הוגש נגד הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה

תקווה (שם בדוי)
תקווה (שם בדוי) | צילום: חדשות 13

כאשר תקווה החליטה להתלונן נגד בעלה בגין ההתעללות שחוותה מצדו, היה זה דווקא השוטר ששכנע אותה שלא לעשות את זאת. "הגעתי למשטרה וישבתי מול החוקר, נחושה בדעתי לשים קץ למערכת היחסים הנוראית, אך הוא ממש שכנע אותי שלא כדאי לי להתלונן, ואמר 'למה לך להרוס לו את החיים? הרי יש לכם ילדים, תחשבי עליו ועל העתיד'". עוד אמרה תקווה: "החוקר גרם לי להרגיש אשמה, בסוף לא התלוננתי. אני הייתי תלויה בבבן אדם הזה, ובמשך כל השנים האלה הוא דאג להוריד לי את הביטחון עד לקרקעית. עד היום אני לא באמת מאמינה שאני טובה, שאני איכותית, שאני יפה, שאני אימא טובה".

השינוי בחייה של תקווה הגיע במפתיע כשהצטרפה לקורס תעסוקה של ארגון "בעצמי". הסדנאות גרמו לה להאמין שתוכל לפרנס את עצמה, וכשסיפרה בפעם הראשונה בחייה על מה שקרה בבית שלה, התגובה פקחה את עיניה. "הם נתנו לי להבין שאני חיה בטעות, שזה לא תקין, אישה בימינו לא צריכה לחיות בצורה כזו", סיפרה תקווה.

תקווה (שם בדוי) שעברה התעללות מצד בעלה וגזרה את בגדיו
תקווה (שם בדוי) שעברה התעללות מצד בעלה וגזרה את בגדיו | צילום: חדשות 13

כאמור, אחרי שקיבלה גט, ובעקבות סירובו של בעלה לשעבר לשלם לה את דמי המזונות, היא הגיעה לביתו ושם נדהמה לגלות כי בארון ישנם בגדי מעצבים יקרים. "הילדים שלי מחפשים מה לאכול והוא מתלבש כמו מיליון דולר? אז גם לו לא יהיה'", אמרה לעצמה תקווה, ולקחה את המספריים שהיו על השידה וגזרה לו את כל בגדיו. בתגובה, משפחתו של בעלה לשעבר הזמינה משטרה, ובזמן שהוא עמד בחוץ וחייך, תקווה השליכה לכיוונו את צרור המפתחות שהיה בידה ואמרה לו "אני ארצח אותך".

בהמשך, תקווה שהתה בכלא נווה תרצה לאורך הלילה לאחר חקירה ממושכת, שבסופה הוחלט להגיש נגדה כתב אישום. לאחר ששופט בית משפט השלום הקשיב לדבריה, ולאור הנסיבות, הוא החליט לבטל את ההרשעה שהושגה במסגרת עסקת טיעון וגזר עליה לבצע 100 שעות עבודות שירות במרכז לאלימות במשפחה, אלא שהפרקליטות החליטה להחמיר איתה והגישה ערעור לבית המשפט נגד ביטול ההרשעה. היום, שופטי המחוזי דחו את ערעור הפרקליטות, ותקווה לא תורשע ותוכל להמשיך בחייה.

כלא נווה תרצה
כלא נווה תרצה | צילום: חדשות עשר

"היה לי חשוב להתראיין בגלל נשים אחרות. פשוט לתת, לחזק את ידן. איזה כיף זה לקום בבוקר ואין מישהו שמקלל אותך ואין מישהו שמבקר אותך, שאת לא חייבת להיות שפחה של אף גבר", אמרה תקווה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, כל התלונות שהוגשו במשטרה לאורך השנים בין בני הזוג נבדקו ונחקרו ביסודיות. במקרה האחרון שהתרחש בשנים האחרונות, הנאשמת היא שתקפה כמה פעמים, איימה ברצח וגרמה נזק לרכוש לעיני השוטרים, ולכן הוגש נגדה כתה אישום".

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר: "בתיק דומה שהתנהל נגד הנאשמת בעבירות דומות שבמסגרתו נקבע כי איימה על המנהלת ועל מזכירת בית הספר שבו למדה באותה עת בתה, בית המשפט והמדינה באו לקראת הנאשמת, והרשעתה בוטלה. הדבר לא מנע ממנה מלשוב ולבצע עבירות דומות בתוך זמן קצר, עוד בטרם סיום תקופת המבחן. בנסיבות אלה סברה הפרקליטות כי יש חשיבות להותיר את ההרשעה על כנה, בין היתר לנוכח רצונה של הנאשמת לטפל בילדים כסייעת בגן ילדים".