בעקבות עיצומי המורים: הנהגת ההורים תעתור לבג"ץ לביטול בגרויות

בעקבות עיצומי ארגון המורים, שנמשכות כבר מעל חודשיים, ובמסגרתן המורים לא מפרסמים ציוני עבודות, משובים ומגן - הנהגת ההורים התריעה כי תעתור לבג"ץ במחאה ותדרוש את ביטול הבגרויות. במקביל, הפגנה תיערך מול בית שר החינוך

תלמידים נבחנים בבחינת הבגרות
תלמידים נבחנים בבחינת הבגרות | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הנהגת ההורים הארצית הודיעה היום (רביעי) כי יגישו עתירה לבג"ץ אם לא יועברו לתלמידים ציוני המשוב והמגן לקראת הבגרויות המתקרבות. הנהגת ההורים אף הודיעה כי תיערך הפגנה מול בית שר החינוך יואב קיש ביום שישי הקרוב במחאה על כך. בנוסף, בכמה תיכונים ברחבי הארץ תלמידי התיכון משביתים את הלימודים במחאה על אי מתן ציונים ומשובים כבר חודשיים.

המחאה היא בשל עיצומי המורים, שלא מפרסמים את הציונים לתלמידים. הנהגת ההורים דורשת כי הציונים יפורסמו לקראת מבחני הבגרות, שיחלו בעוד פחות משבועיים, אחרת יעתרו לבג"ץ בדרישה לבטל את המבחנים.

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"למותר לציין כי לאי קבלת ציונים ומשובים מבעוד מועד יש השלכות קריטיות על עתיד כל תלמיד ותלמידה בישראל", כתבו בהנהגת ההורים. "בהיעדר נתונים אלו אין ביכולת התלמידים והתלמידות ללמוד הלכה למעשה ולהיערך כראוי לבחינות הבגרות כאשר אינם יודעים היכן הם ממוקמים בידע והבנה, באילו תחומי למידה הם צריכים להתמקד לקראת הבחינות ועוד".

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: חדשות 13

לפני כחודש ארגון המורים השבית את הלימודים ב-12 ישובים בכיתות י'-יא' שם החלו הלימודים בשעה 12:00. יו"ר ארגון המורים רן ארז מסר אז: "לא נעצור עד ששכר המורים המתחילים יעמוד על 12 אלף ש״ח לפחות, ושכר המורים הותיקים יעלה בהתאמה, האוצר מתנהל בסחבת כבר שנה שלמה ולכן לא נותר אלא להמשיך במאבק".