אחרי שהקפיא את יוזמת שאשא-ביטון: קיש מקדם אוניברסיטה בגליל

הקמת הממסד החינוכי, שהיה "פרויקט הדגל" של שרת החינוך הקודמת, בוטלה ע"י שר החינוך עם כניסתו לתפקיד. כעת הוא החליט לקדם את היוזמה מחדש - בטענה כי זו הכרחית לשיקום הצפון בעקבות המלחמה. קיש: "אני מבקש להודות לשרה יפעת שאשא ביטון, קודמתי בתפקיד, שקידמה את החלטת המל"ג בנושא. זכות גדולה עבורי להמשיך את המהלך החשוב ולהשלים אותו"

זמן צפייה: 01:33

לאחר ששר החינוך יואב קיש הקפיא את המהלכים והרפורמות של שרת החינוך לשעבר, יפעת שאשא-ביטון היום (שלישי) נודע כי פרויקט הדגל שלה - הקמת אוניברסיטה בגליל - תקודם מחדש ע"י קיש, שטוען כי זו הכרחית "דווקא עכשיו" בשל הפגיעה הקשה שחוו ישובי הצפון במלחמה. "הקמת האוניברסיטה וחיזוק העיר קריית שמונה והגליל חיוניים ומשמעותיים עכשיו יותר מתמיד", אמר שר החינוך בהצהרה.

האוניברסיטה שקידמה שאשא-ביטון הייתה עתידה להתנהל ע"פ המודל של אוניברסיטת תל-חי, עם סניפים בקריית שמונה. קיש, עם כניסתו לתפקיד שר החינוך, ביטל את את רפורמת הבגרויות שקידמה שאשא-ביטון, וכן את הקמת האוניברסיטה. בהצהרה הערב הוא אמר: "אני מבקש להודות גם לשרה יפעת שאשא ביטון, קודמתי בתפקיד, שקידמה את החלטת המל"ג בנושא. זכות גדולה עבורי להמשיך את המהלך החשוב ולהשלים אותו".

כאמור, שר החינוך קיש הודיע כי בכוונתו להביא הערב לישיבת המל"ג את החלטתו להקים את האוניברסיטה הראשונה בגליל, אוניברסיטת קריית שמונה. כמו כן, הוא אישר לקדם את החלטת הממשלה בנושא הקמת אוניברסיטה בגליל וכן את החלטת המל"ג שהתקבלה בשנה שעברה. במסגרת ההחלטה, יוקם צוות היגוי מקצועי מטעם המל"ג שילווה את תהליך הקמת האוניברסיטה. כמו כן, יתבצע מיזוג מלא של מכון המחקר מיג"ל ומכללת תל חי. עוד סוכם כי כל מבנה עתידי שיוקם עבור האוניברסיטה ייבנה בשטח השיפוט של העיר קריית שמונה.

השרה שאשא-ביטון צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "אוניברסיטה בגליל הינה בשורה אמיתית ומבורכת לתושבי קרית שמונה והגליל כולו אשר חיכו לה כל כך. בנימה אישית, יואב, ריגשת. תודה רבה!".

שר החינוך יואב קיש בקריית שמונה | צילום: דוברות עיריית קריית שמונה

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן מסר: "המאמצים שלנו להפוך את מכללת תל חי לאוניברסיטה נשאו פרי, והערב הודיע לי שר החינוך יואב קיש על החלטתו על הקמת אוניברסיטת קריית שמונה על בסיס מכללת תל חי. כשתסתיים המלחמה בניצחון שלנו, יחזרו התושבים לעיר יחד עם אלפי סטודנטים, חוקרים ואנשי אקדמיה לאוניברסיטה הכי צפונית במדינה. זהו גם מסר חשוב לכל מבקשי רעתנו. אתם תמשיכו להשקיע את הכסף בטילים ובפעולות טרור ואנחנו נמשיך לבנות את העיר ולהשקיע בחינוך, תרבות ובכל תחומי החים בעיר".

"אני מודה לשר החינוך יואב קיש על החלטתו החשובה במיוחד בימים אלה", הוסיף ראש העירייה, "לחיזוקה של העיר קריית שמונה ושל יישובי הגליל יש ערך מוסף. אני מודה לחברי ראשי הרשויות על התמיכה וההתגייסות למען מטרה נעלה זו. מדובר בתיקון היסטורי של עוול שנמשך 70 שנה. שמח לבשר שלראשונה בתולדות העיר כבר הקמנו קמפוס ראשון שישמש את האוניברסיטה של קריית שמונה. לסיום אני מבקש להודות לכל השותפים למאבק שצעדו עימי יד ביד. תודה להנהלת מכללת תל חי, למטה מאבק 'עד כאן', לאגודות הסטודנטים תל חי וכנרת, לאשכול גליל מזרחי, לחברי ראשי הרשויות וחברי הנהלת העיר וסגני ראש העיר. וכמובן תודה ושוב תודה לשר החינוך יואב קיש ולשרה יפעת שאש ביטון שהחלה את התהליך במקצועיות ובנחישות".