מדינה בהקפאה: כיצד משפיעה מערכת הבחירות על משרד החינוך?

מי שמשלם את המחיר על היעדר הממשלה בשנה האחרונה הוא ההורים שיצטרכו לממן את פעילויות ילדיהם בחנוכה • הקפאת התקציב מקפיאה את מעמד המורה • תקציב הבינוי עלול להוביל לכיתות צפופות

זמן צפייה: 01:27

בהיעדר ממשלה מזה 308 ימים, משרדי הממשלה מתקשים לתפקד. משימה זו קשה במיוחד למשרד החינוך שהתקציב שלו עומד על כ-60 מיליארד שקלים. מי שכבר עכשיו משלם את המחיר על כך הוא ההורים. בעוד חודשיים יחול חג החנוכה, בית הספר של החגים איפשר עד כה למי שילדיהם בגן ועד כיתה ג' להישאר בעבודה חמישה ימים נוספים במהלך חופשת החג. כעת, ההורים יצטרכו לממן את חופשות ילדיהם בעצמם במקום במקום הסבסוד של משרד החינוך.

כמו כן, המורות והמורים עדיין מחפשים מישהו שיוכל לנהל איתם משא ומתן על הסכם שכר חדש. כמו התקציב - גם מעמד המורה מוקפא,. ולכן, זה לא יהיה מפתיע אם בעוד כמה חודשים התסכול הזה יהפוך לשביתה.

לכתבות נוספות בנושא: 

מדינה בהקפאה: איך משפיע המצב הפוליטי על נתמכי הרווחה?

מדינה בהקפאה: מה יהיה עתיד סל התרופות ללא תקציב?

מדינה בהקפאה: איך משפיעות מערכות הבחירות על הגירעון?

כיתה - ארכיון
כיתה - ארכיון | צילום: Getty Images

בנוסף לכך, תקציבי הבינוי של הכיתות עוברים לאט. זאת, בזמן שהילודה בישראל לא מתחשבת בקשיי הקמת הממשלה. את ההשלכות לכך נראה ככל הנראה רק בעוד כמה שנים, עם תלמידים ותלמידות בקראוונים או בכיתות צפופות במיוחד.

מי שסובלים יותר מכולם מהקיפאון הנוכחי ומהיעדר התקציב הם התלמידים החלשים. אתמול ניסו בוועדת הכספים למצוא פתרון לתקצוב הסייעות לתלמידי החינוך המיוחד, לתוכניות לנוער בסיכון ולחוגים לתלמידי הצפון ועוטף עזה.