"לנוכח העלייה במספר התלונות": ועדה מיוחדת דנה בהצבת מצלמות בגנים

שר החינוך יואב קיש כינס אמש את חברי הוועדה, במטרה "להציע פתרונות כדי להרתיע את המיעוט הזניח שפוגע בילדים", אך טרם נקבע מועד להגשת המלצותיה. במסמך מיוחד ששלח השר לחברי הוועדה כתב: "הנושא דורש איזון בין הצורך למניעת הפגיעה בילדים לבין השמירה על כבודם וביטחונם"

גן ילדים
גן ילדים (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

שר החינוך יואב קיש כינס אמש (ראשון) את הוועדה לבחינת הצבת מצלמות במסגרות לבני 3-6. מטרת הוועדה, כפי שמוצגת במסמך ששלח אתמול קיש לחבריה, היא "להמליץ האם וכיצד ראוי להציב מצלמות בגנים הציבוריים ובגני העירייה לבני 3-6 ואילו הסדרים משלימים מדרשים על מנת לתת מענה הולם לסוגייה".

עוד נכתב במסמך כי "הוועדה מתכנסת לנוכח העלייה במספר התלונות שהוגשו בנושאי אלימות בשנים האחרונות. הנושא דורש איזון בין הצורך הדוחק למניעת הפגיעה בילדים לבין השמירה על כבודם, ביטחונם ופרטיותם של הילדים עצמם ואנשי הצוות במסגרות לגיל הרך, כמו גם על זכויות העובדים במסגרות". שר החינוך הוסיף והסביר שהוא מצפה לעבודה מעמיקה שתציע פתרונות כדי להרתיע את המיעוט הזניח שפוגע בילדים וראוי להיענש בחומרה.

מתקני משחקים בגן ילדים (אילוסטרציה)
מתקני משחקים בגן ילדים (אילוסטרציה)

יו"ר הוועדה הייתה סגנית יו"ר המועצה לגיל הרך סימה חדד, מלבדה חברים בוועדה מנהלת המנהל הפדגוגי אינה זלצמן, מנהלת השירות הפסיכולוגי חינוכי עינב לוק, מנהלת האגף לגיל הרך אורנה פז, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים ענת דדון, סמנכ"לית חינוך בשלטון במקומי מיכל מנקס, ונציג הנהגת ההורים אחז אגם.

מי שלא נבחר להשתתף בוועדה הוא מטה המאבק למען הילדים שבשנים האחרונות עוסק במעקב והעלאת המודעות למקרים של התעללות ואלימות בגני הילדים. הוועדה כונסה אחרי כמה חודשים בהם חברי המטה מפעילים לחץ כבד בדרישה להתקין מצלמות בכל גני הילדים. יו"ר הקואליציה אופיר כץ קידם הצעת חוק שתחייב התקנת מצלמות בגנים, קיש בחר שלא לקדם ובמקום הודיע על הקמת ועדה. טרם נקבע מועד להגשת המלצות הוועדה.

אלונה דניאל ממטה המאבק למען הילדים מסרה: "אחרי שהשר עמד מולנו ההורים, והבטיח שיהיה לנו נציג בוועדה בנושא נפגעי העבירה בגנים, אחרי שהתקשר אלי אישית ואמר שדואג לשלוח לי מינוי, השר בחר להתעלם מהילדים, ולהשתיק את ההורים. איפה נשמע דבר כזה שבוועדה שגם ככה הוקמה במטרה לההוריד ממנו את הלחץ, ישבו נציגות ההסתדרות ומשרד החינוך וידונו על האם יש או אין אלימות בגנים. הרי מלכתחילה הגענו למצב הזה, כי כן טוענות שאין אלימות בגנים. ביזיון, יריקה בפנים להורים נפגעי עבירה. צעד הזוי ובזוי, שלא ישכח".