בוקעתא ופקיעין בראש, מודיעין עילית בתחתית: הזכאות לבגרויות ברשויות

שני היישובים הדרוזים עומדים בראש טבלת היישובים המצטיינים בזכאות לבגרות, ומנגד - ההתנחלות החרדית ובני ברק בתחתית הרשימה. ומיהן הרשויות המצטיינות בקרב הלומדים 5 יחידות מתמטיקה ואנגלית? הרשימה המלאה

זמן צפייה: 02:34

המצטיינות ואלה שפחות: משרד החינוך מפרסם הבוקר (שלישי) את רשימת הרשויות מבחינת אחוזי הזכאות לבגרות ביישוביהן במסגרת "התמונה החינוכית" של המשרד בחטיבות העליונות, כאשר לפי הנתונים, היישובים הדרוזים בוקעתא שברמת הגולן ופקיעין שבגליל עומדים בראש הרשימה, עם 100 אחוזי זכאות לבגרות. לרשימה המלאה - לחצו כאן

מצב מערכת החינוך: עלייה בזכאות לבגרות, הפריפריה מתוקצבת יותר

מיד אחריהן ברשימה - אלקנה שבשומרון, עם 99.3% זכאות. גבעתיים היא העיר הראשונה ברשימה, עם 98.1 אחוזי זכאות לבגרות, ואחריה גבעת שמואל עם 97.4 אחוזים ורמת השרון עם 97 אחוזים. יש לציין כי ברמת השרון, לב השרון וגני תקווה ישנם יותר תלמידים בכיתה בממוצע – עד 37.5 תלמידים לעומת גבעתיים וגבעת שמואל שיש 29 תלמידים בכיתה בממוצע.

בתחתית ניתן למצוא את ההתנחלות החרדית מודיעין עילית, עם 4.4% זכאות לבגרות בלבד, כאשר מעט לפניה נמצאת בני ברק, עם 9.5%. גם מצבה של ירושלים לא מעודד ובה רק 53.3 אחוזי זכאות. מועצת גן רווה עם 57.2 אחוזי זכאות, וצפת עם 57.6 אחוזים.

בקרב הרשויות עם אחוזי הזכאות הגבוהים ביותר לבגרות בהצטיינות ניתן למצוא את רמת השרון, הרצליה, גבעתיים, רמת גן, הוד השרון, גבעת שמואל, קריית אונו, גוש עציון, אפרת ורעננה.

תלמידיים נבחנים בבחינת הבגרות
תלמידים נבחנים בבחינת הבגרות | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

בקרב הרשויות שבהן אחוז הניגשים לבחינת בגרות בחמש יחידות מתמטיקה – בראש עומדת רמת השרון עם 46.7 אחוז מהתלמידים. אחריה ניתן למצוא את גבעת שמואל וקריית אונו. גם הרצליה, שוהם וגבעתיים נמצאות בחלק העליון ברשימה. במקצוע האנגלית – במקום הראשון נמצאת רמת גן ואחריה הרצליה, גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו. מודיעין עילית, ביתר עילית ובני ברק נמצאות בתחתית הרשימה בניגשים לחמש יחידות מתמטיקה ואנגלית.

בנתוני משרד החינוך המתפרסמים הבוקר נמצא גם נתון של אחוזי הנשירה הגבוהים ביותר ברשויות. גבעת זאב נמצאת בראש עם כמעט 6 אחוזי נשירה. אחריה חריש עם 3.7 אחוזים, בית שמש עם 2.7 אחוזים, רהט עם 2.5 אחוזים ובני ברק עם 2.4 אחוזים.

המשרד פרסם גם היכן ישנו ממוצע מספר התלמידים הגדול בכיתה. גם כאן בראש נמצאת עם גבעת זאב עם לא פחות מ-38 תלמידים בכיתה בממוצע. גם ברמת השרון ובגני תקווה מספר גבוה של תלמידים בממוצע בכיתה עם יותר מ-37. ביבנאל לעומת זאת ישנם בממוצע כ-20 תלמידים בכיתה בממוצע.

הפרטים המלאים באתר משרד החינוך