אב הילד שנשאר צמח לאחר התעללות בכת – תובע את משרד הרווחה

עשור עבר מאז נחשפה פרשת ההתעללות בכת של אליאור חן, במסגרתה הוכה ילד בן 4 עד אובדן הכרה. כעת האב תובע את הרווחה, שנציגיה הגיעו לבית שבו שהה הילד יממה לפני אשפוזו, אך לא בדקו את מצבו

זמן צפייה: 06:54

לפני יותר מעשור נחשפה ישראל למעשי התעללות קשים שהתבצעו בילדים בכת הסדיסטית של אליאור חן. הילד הקטן ביותר שספג את ההתעללות שהיה אז רק בן ארבע, הוכה עד לאובדן הכרה, הפך לצמח ומעולם לא התאושש. כעת, אביו של הילד שכיום נער, תובע את רשויות הרווחה שהיו מעורבות במקרה – אך לא זיהו את מצבו הקשה של בנו.

הדיווח הראשוני על הפרשה תיאר את מציאתם של שני הילדים, בניהם של חסידת הרב אליאור חן, עם חבלות וכוויות לגופם. אם הפרשה נעצרה, אך בהמשך העידה תחת הסכם טיעון. חסידים נוספים של חן נעצרו, וחן עצמו נמלט לחו"ל ונתפס רק כעבור כמה שנים. אבי המשפחה, שהורחק מהילדים על ידי חן, חזר לחייהם ונאלץ להתמודד עם המציאות הקשה של הפגיעה הבלתי הפיכה בבנו. כעת, כשהמצב התייצב, הוא מתפנה לתבוע את משרד הרווחה ומחלקת הרווחה של עיריית ירושלים על רשלנות.

עוד בחדשות 13:

מורה במוסד תורני בתל אביב הורשע בעבירות מין ב-18 מתלמידיו

תחקיר: כך מבטיח הרב ברלנד לרפא חולה סופנית תמורת אלפי שקלים

בעקבות תחקיר ברלנד: עדויות נוספות על שיטת הפעולה של הרב

אליאור חן בבית המשפט
אליאור חן בבית המשפט | צילום: חדשות 13

לילה לפני שא' הוכה עד אובדן הכרה, הגיעו לבית שבו שהו הילדים עם חסידיו של חן עובדות סוציאליות מלוות בשוטרים בגלל חשד להתעללות.  "לא בדקו את כל הילדים, ילד אחד היה פצוע קשה ואותו לקחו לבית החולים אבל את השאר השאירו", סיפר האב. "ראו את המצב שלו והיו צריכים לבדוק גם את השאר הילדים. באותו לילה א' היה עדיין בהכרה, לקראת הבוקר – כבר לא. בבוקר כבר הוא היה זקוק להחייאה".

השנים שחולפות מחזקות את השאלה: מה היה קורה אילו היו העובדות הסוציאליות פועלות אחרת. האם א' היה היום נער בוגר ומתפקד ככל הנערים? "יש תמיד רגשות אשם", חלק האב. "גם עכשיו, מבחינת מה שאני יכול לעשות בשבילו ומה שאני לא יכול, אין לי רווח אישי בתביעה, זה כדי לעזור לו במה שהוא צריך, בכל הצרכים שלו".

ממשרד הרווחה נמסר: מדובר בתביעה תלויה ועומדת בבית המשפט, ואנו מנועים מהלגיב על הטענות.