חשש מרקטות ומחאות למען חבריהם המהגרים: כך נפתחה שנת הלימודים

בשדרות עובדי העירייה ניסו להשרות תחושת ביטחון בקרב הילדים, בת"א תלמידים הפגינו נגד גירוש ילדי העובדים הזרים ובנתניה הורים השביתו גן בטענה שסייעות פגעו בילדיהם • עדכונים מחדר המצב

זמן צפייה: 02:00

לאחר איומי השביתה, יותר משני מיליון ושלוש מאות אלף תלמידי בתי הספר והגנים החלו הבוקר (ראשון) את שנת הלימודים. עם זאת, בגן ילדים בנתניה ההורים הודיעו על שביתה, בשל הטענה כי שתי סייעות במקום פגעו בילדיהם. לאחרונה, ההורים התלוננו במשטרה נגדן. כמו כן, תלמידים יפגינו היום ברחבי הארץ נגד גירוש ילדי מהגרי עבודה, חבריהם לספסל הלימודים. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך הרב רפי פרץ, יחד עם ראש מועצת אלקנה אסף מינצר, הגיעו לברך את התלמידים בבית הספר היסודי "כרמים" באלקנה.

Whatsapp Image 2019 09 01 At 0
שר החינוך פרץ בפתיחת שנת הלימודים | צילום: עודד קרני
ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך פרץ בפתיחת שנת הלימודים
ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך פרץ בפתיחת שנת הלימודים | צילום: החדשות 13

ילדים תושבי הדרום פתחו את שנת הלימודים בצל המתיחות באזור, כאשר בשבועיים האחרונים נורו לעבר שטח ישראל כ-15 רקטות ופצצות מרגמה. עובדי עיריית שדרות התייצבו הבוקר בגני הילדים עם ווסטים כתומים כדי להשרות תחושת ביטחון לילדים ולהוריהם. העירייה הכריזה על השנה כשנת פרגון, וראש העיר אלון דוידי וסגנו, אלעד קלימי, סיירו בבתי הספר היסודיים וחילקו מתנה לתלמידי כיתה א' - קופסת אוכל ובה מדבקות פרגון.

ראש העיר שדרות עם תלמידות כיתה א' בעיר
ראש העיר שדרות עם תלמידות כיתה א' בעיר | צילום: דוברות עיריית שדרות

בשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים הוחלט על סיום השביתה בתמורה להפחתת כוחות המשטרה בשכונה, ולהתחייבות כי הניידות לא יתקרבו לאזור בתי הספר. זאת לאחר כתבת חדשות 13 על העימותים בשכונה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190901-0913' autoplay='0' credit='' desc='ילדי עוטף עזה נוסעים לבית הספר בליווי של רכזי הביטחון' kid='1_ra305z7q' duration='32'']

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190901-0859' autoplay='0' credit='' desc='הפגנה בתל אביב נגד גירוש ילדים של עובדים זרים' kid='1_imcyb2tq' duration='23'']

בתוך כך, שר החינוך רפי פרץ אמר בתוכנית "העולם הבוקר": "ברכה גדולה למדינת ישראל. זו ברכה גדולה שאפשר לומר ששנת הלימודים תש"פ תפתח כסדרה. עשינו מאמץ גדול מאוד כדי להגיע למקום הזה. היה לנו הרבה מאוד משברים ובעזרת שר האוצר, מזכ"לית הסתדרות המורים ומנכ"ל משרד החינוך, שעשו עבודה נפלאה, ימים כלילות. השקענו במשימה הזאת ואפשר לברך על המוגמר. זה לא היה משבר אחד, היה לנו סדרה ארוכה של משברים, התמודדנו איתם אחד אחד. ומתוך כך מצאנו את הדרכים ליישב את כל הסכסוכים וכל המשברים".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190901-0748' autoplay='0' credit='' desc='שר החינוך הרב רפי פרץ בריאיון ב"העולם הבוקר" לרגל פתיחת שנת הלימודים' kid='1_exbbtzzm' duration='490'']

Whatsapp Image 2019 09 01 At 0
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך, מסר הבוקר: "חצי שנה של הכנות אינטנסיביות הגיעו לכדי סיום. בשנה זו התמודדנו עם שורה של משברים שאיימו על פתיחת השנה. מחסור בתקציב החינוך המיוחד, מחסור בתקצוב סייעות לילדים שסובלים מאלרגיות, ואיומי שביתה מצד ארגוני המורים. כל זאת בתקופה מורכבת - בתקופה שמחייבת חוקי תקצוב מחמירים.ישבנו שעות ארוכות עם נציגי ארגוני המורים - עברנו בקשה אחר בקשה, סעיף אחר סעיף וסכסוך אחר סכסוך. הפכנו כל אבן, ולא עצמנו עין עד אשר נמצא מתווה מתאים, כשכל העת ניצב לנגד עינינו דבר אחד: טובתם של 2.354 מיליון תלמידי מערכת החינוך, הוריהם, ועובדי ההוראה המסורים. אנו שמחים לפתוח הבוקר את שנת הלימודים תש"פ, גאים בהישגי המערכת, ומאחלים שנת לימודים פורייה ומוצלחת".

כמו כן, פוליטיקאים שונים בירכו את התלמידים על פתיחת שנת הלימודים, וחלקם ניצלו את ההזדמנות לצרכים פוליטיים לקראת הבחירות שייערכו בעוד כשבועיים וחצי. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף בחשבון הטוויטר שלו את הרב פרץ: "אני מאחלת לכל התלמידים, המורים וההורים שנת לימודים ומצלחת, ושלאחר ה-17 בספטמבר נצליח גם להחליף את שר החינוך. ישראל ביתנו לא תצטרף לשום קואליציה שלא תתחייב להכניס לימודי ליבה במערכת החינוך החרדי".