קיש אחרי התפטרות מנכ"ל משרדו: "להגיע להסכמות רחבות"

שר החינוך התייחס להתפטרות של מנכ"ל משרדו אסף צלאל. במכתב ששלח לעובדי ההוראה הוא כתב: "חובה לעצור את השסע והקרע בהם, זוהי משימתנו החשובה ביותר". עוד ציין: "ההנחיות שיועברו לשטח ימשיכו להיות אך ורק הנחיות ראויות וערכיות שמקבלות כל מגדר, כל מגזר וכל ילד"

שר החינוך יואב קיש והמנכ"ל היוצא אסף צלאל
שר החינוך יואב קיש והמנכ"ל היוצא אסף צלאל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, מתוך פייסבוק

שר החינוך יואב קיש התייחס היום (ראשון) להתפטרות של מנכ"ל משרדו, אסף צלאל, במכתב פתוח לעובדי ההוראה. בתגובה לטענות של צלאל, שטען כי הקרע בעם לא מאפשר לו לממש את אחריותו כהלכה, כתב קיש: "כמי שעומד בראש מערכת החינוך אני רואה חשיבות לאומית באיחוי הקרעים. כעת החובה לקבל אחריות, ולתת עדיפות לטיפול בעצירת השסע והקרע בעם. זו המשימה של כולנו והיא משימתנו החשובה ביותר".

"רק דרך הקשבה, קבלת האחר ורצון אמיתי לשותפות נוכל לצאת מהמשבר. זו הדוגמה האישת שעלינו לתת לילדינו. על כל הצדדים לעצור מיד את ההתבטאויות הקיצונית, להוקיע אותן ולבקרן בחריפות". בנוגע למ"מ מנכ"ל המשרד, מאיר שמעוני, אמר: "מאיר איש חינוך עתיר ניסיון וזכויות, שגדל וצמח שנים רבות במערכת החינוך. יחדיו נמשיך לנהל את מערכת החינוך בממלכתיות ואחריות".

לגבי העתיד, הבטיח קיש: "ההנחיות שיועברו לשטח ימשיכו להיות אך ורק הנחיות ראויות וערכיות שמקבלות כל מגדר, כל מגזר וכל ילד, בלי הבחנה בין דת, גזע ומין". לסיוף הוסיף: "לצד האחריות של הדרג המדיני, אני סבור כי אחריות רבה מוטלת גם על כתפינו, עלינו להוביל את המאמץ לאחדות".

טקס חילופי שרי החינוך, יפעת שאשא ביטון ויואב קיש
טקס חילופי שרי החינוך בתחילתצ השנה, יפעת שאשא ביטון ויואב קיש | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כזכור, ביום שישי הודיע אסף צלאל על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל משרד החינוך, בעקבות קידום חוקי המהפכה המשפטית באופן חד צדדי. צלאל כתב: "הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה". עוד הוא הוסיף: "מעולם לא השתייכתי לצד זה או אחר ואיני בוחר צד גם היום. מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לשמור עליה כזו. יש לקחת אותה כעת, לחשב מסלול מחדש וגם באמצעותה לפעול לאיחוי הקרעים. אני פונה לכל אנשי החינוך היקרים - אני גאה בכם ומעריץ את עשייתכם. המשיכו בתפקידכם המקצועי וממשו את אחריותכם הגדולה".

בתגובה להתפטרות, מסרו מארגון מנהלי בתי הספר "מנהיגים": "מערכת החינוך חייבת לסמן ולהוביל את ערכיה של מדינת ישראל. התפטרות מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל היא קריאת השכמה עם דגל אדום שמתנוסס מעליה. מערכת החינוך חייבת להישאר ממלכתית, נאמנה למדינה, לחברה הישראלית כולה ולא לסקטור פוליטי כזה או אחר".