"ימני ודתי": דרישות התפקיד למנכ"ל משרד החינוך החדש

לאחר התפטרותו של אסף צלאל בעקבות קידום המהפכה המשפטית, החלו חיפושים אינטנסיבים אחר ממלא מקום קבוע לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך. גורם בכיר במערכת החינוך טוען: "קיש מחפש מישהו מהצד ה'נכון', כדי להימנע מעוד עזיבה מהדהדת"

זמן צפייה: 01:46

לאחר התפטרותו של מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל ביום שישי, החל היום (ראשון) שר החינוך יואב קיש בחיפוש אחר ממלא מקום קבוע לתפקיד המנכ"ל שלו - שממלא כרגע מנהל מחוז ירושלים במשרד, מאיר שמעוני. עד עתה, הוצע התפקיד לשני בכירים במשרד החינוך, אך הם סירבו לקבל אותו בשלב זה. בתוך כך, טוען בכיר במערכת החינוך כי "קיש מחפש ממלא מקום שיכנס לתפקיד בהקדם, מהצד ה'נכון' והימני של המפה הפוליטית, עם עדיפות למישהו דתי, וזאת כדי להימנע מעזיבה מהדהדת נוספת".

הקריטריונים שהציב קיש לממלא המקום מעוררים חשש בקרב גורמים במערכת החינוך הממלכתי, במיוחד מאחר שהמנכ"ל היוצא צלאל נחשב לגורם המטיב עם החינוך הממלכתי במשרד החינוך.

משר החינוך קיש נמסר כי הדברים אינם נכונים וכי השר מתעסק אך ורק בפתיחת שנת הלימודים בחודש ספטמבר ורק לאחר מכן הוא צפוי להתפנות לתהליך האיתור של מנכ"ל חדש למשרדו.

שר החינוך יואב קיש והמנכ''ל היוצא אסף צלאל
שר החינוך יואב קיש והמנכ''ל היוצא אסף צלאל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, מתוך פייסבוק

צלאל התפטר ביום שישי האחרון בעקבות קידום חוקי המהפכה המשפטית באופן חד צדדי. במכתה התפטרותו כתב: "הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה", והוסיף: "מעולם לא השתייכתי לצד זה או אחר ואיני בוחר צד גם היום. מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לשמור עליה כזו. יש לקחת אותה כעת, לחשב מסלול מחדש וגם באמצעותה לפעול לאיחוי הקרעים. אני פונה לכל אנשי החינוך היקרים - אני גאה בכם ומעריץ את עשייתכם. המשיכו בתפקידכם המקצועי וממשו את אחריותכם הגדולה".

משרד החינוך
מטה משרד החינוך

הבהרה: בדיווח ששודר במהדורה המרכזית הופיע שמו של מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים לשעבר, כמועמד. מטעמו של מרדכי כהן נמסר בתגובה לנאמר כי לא בוצעה אליו כל פניה בנושא משר החינוך או מכל גורם אחר ובמידה ויקבל פניה בנושא - יסרב לה.