שרת החינוך: "ללמד פחות תנ"ך - ולתת יותר מקום להיבט החברתי"

בדיון בוועדת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים שרת החינוך דיברה בעד שימת דגש על הפן החברתי ופחות על הלימודי • ביום רביעי יפתחו את הלימודים 2.4 מיליון תלמידים ו-220 אלף עובדי הוראה

זמן צפייה: 00:33

בדיון לקראת פתיחת שנת הלימודים שהתקיים הבוקר (שני) בוועדת החינוך של הכנסת, אמרה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון כי "צריך לראות איך עושים יותר פעילויות הפגה, אפשר ללמד פחות פרקים בתנ"ך ולתת יותר מקום להיבט החברתי. לאסוף מחדש את הילדים".

השרה הדגישה שניתן לשים פחות דגש על הפן הלימודי ויותר על הפן החברתי, לאחר שנה שהייתה קשה לתלמידים מכל הבחינות. "אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לאפשר להם לסגל מחדש את הרגלי הלמידה, זאת הזדמנות לומר, בסוגריים, שאפשר לסגל הרגלי למידה חדשים, ללמד בשיטות אחרות, לתת יותר מקום לצדדים החברתיים ולאפשר יותר פעילויות הפגה - לעשות את הדברים בנחת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירה בבן אנד ג'ריס מואשמת בהונאה: "מימנה ארגון פרו-פלסטיני"

סביבת בנט לאחר פגישת גנץ-אבו מאזן: "לא יהיה תהליך מדיני"

במסעדת יוקרה בהוואי: נתניהו נפגש עם עד תביעה במשפטו

בדיון בוועדה הציגה שאשא ביטון, יחד עם מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק את מצב ההיערכות של מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים יבום רביעי הקרוב. "השנה לא היה מובן מאליו שנגיע ל-1 בספטמבר", אמרה השרה. "היה ברור לכולם שאנחנו חייבים לתת את הדעת גם לעלייה במצוקות הרגשיות, בדיכאונות, בחרדות ובמחשבות אובדניות. ההחלטה לפתוח את השנה התקבלה מתוך הכרה בחשיבות של החזרת הילדים לשגרת הלימודים, ליציבות ולוודאות".

סלוביק ציין כי "חיסוני תלמידים עומדים כעת על 53% בכיתות ז'-ט', 81% בכיתות י'-יב' ו-86% בקרב צוותי ההוראה. ישנו ריכוז מאמצים לביצוע כמה שיותר בדיקות סרולוגיות בערים בהן התחלואה גבוהה מ- 12%. עד היום בוצעו 343,622 בדיקות מתוכן כ-10% חיוביות. כ-2 מיליון בדיקות אנטיגן נשלחו לבתי הספר ואל גני הילדים, כאשר מבצע הבדיקות יימשך במספר פעימות לאורך השנה".