שר החינוך פנה לשר האוצר: יש לבטל את התייקרות הצהרונים

השר קיש פנה יחד עם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס במכתב לסמוטריץ', לאחר שבמסגרת קיצוץ רוחבי עליו הודיעו באוצר קוצצו 250 מיליון שקלים מתקציב הצהרונים. המשמעות: התייקרות של כ-100 שקלים בממוצע לחודש עבור כל ילד. "איננו יכולים להסכים לפגיעה כזאת - לא עבור ההורים ולא עבור ילדי ישראל"

שר החינוך יואב קיש ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס פנו היום (שישי) במכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', בבקשה לבטל את התייקרות הצהרונים הצפויה החל מהשנה הבאה.

במסגרת הקיצוץ הרוחבי עליו הודיע האוצר, קוצצו 250 מיליון שקלים מתקציב הצהרונים, ובמשרד החינוך ובמרכז השלטון המקומי מסבירים כי המשמעות היא התייקרות של כ-100 שקלים בממוצע לחודש עבור כל ילד. במשרד האוצר טוענים כי ההתייקרות סוכמה מזמן, וכי לא ברור מדוע במשרד החינוך התעוררו רק עכשיו.

"לצד הבנת המצב המלחמתי והצרכים התקציביים העומדים בפני מדינת ישראל", כתבו קיש וביבס, "אנו מתריעים כי מצב המשפחות בעת הנוכחית הינו מורכב במיוחד הן עבור הורים וודאי עבור הילדים. על כן, איננו יכולים שלא למחות על קיצוץ זה והשלכותיו, ולבקש את ביטולו או דחייתו בתקופה מורכבת זו".

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"שינוי מודל הצהרונים יגרום לפגיעה חמורה אף יותר במשפחות מוחלשות, ובכלל משקי הבית אשר בהם ילד אחד או יותר", הוסיפו, "המודל גובש בזמנו על ידי משרד האוצר בשיתוף משרד החינוך. לאחר שהוצגו בפנינו משמעויות הקיצוץ והשלכותיו בעת הנוכחית, איננו יכולים להסכים לפגיעה כזאת - לא עבור ההורים ולא עבור ילדי ישראל".

"לעמדתנו, קיצוץ בתקצוב הצהרונים אינו צריך להיות כלל על הפרק, וודאי לא בעת הזו", סיכמו, "ככל ונדרש קיצוץ יש לבצעו ממקורות אחרים, ולא מקורות חינוכיים אשר קיצוצם עלול לפגוע בעתיד ילדינו, עבורם אנו נלחמים. נוכח האמור, אנו דורשים את ביטול הקיצוץ בתקציב הצהרונים לאלתר".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "ההחלטה התקבלה בשיתוף ובהסכמת משרד החינוך כחלק מתהליך ייעול התקציב שנעשה בשנת 2024 וכלל צמצום של פעילויות ממשלתיות רבות עקב צורכי המלחמה".